Vágólapra másolva!
Felvetődött, hogy egy kiegészítő olajtartályból teljesítményfokozó adalékot juttattak az égéstérbe, de az FIA Montrealban utánajárt ennek, és alaptalannak bizonyult.

A 2014-es szezon vége felé felvetődött, hogy a Mercedes és a Ferrari egy trükkel juttat teljesítményfokozó adalékot a turbómotorok égésterébe, írja az Autosport. A brit szaklap szerint a gyanú az volt, hogy egy kiegészítő tartályban speciális adalékokkal dúsított olajat tároltak, amelyet működés közben kevertek a kenéshez használt olajhoz, illetve közvetve vagy közvetlenül a benzinhez.

Az FIA ezért a teljesítményre nagy hangsúlyt fektető Montrealban – ahol kiugróan sokat lehetne nyerni ezzel – több vizsgálatot is elvégzett a Kanadai Nagydíj hétvégéjén. Lewis Hamilton Mercedeséből és Sebastian Vettel Ferrarijából a péntek délutáni szabadedzést, majd az időmérőt követően is mintát vettek a rendszer több pontjáról.

A Ferrarit és a Mercedest gyanúsították a trükkel Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A vizsgálat tisztázta a gyanú alól a csapatokat, mert a kiegészítő tartályból származó olaj a laboratóriumi tesztek alapján mind viszkozitás, mind összetétel szempontjából megegyezett az FIA-hoz kötelezően leadott mintákéval. Ráadásul úgy találták, hogy a benzin csak a fő tartályból származó olajjal keveredik. A szövetség közleménye szerint „az eredmények alapján megállapítható, hogy a kiegészítő tankban tárolt olaj révén nem kerülnek teljesítményfokozó adalékok se a fő tankba, se az égéstérbe."

A szezon korábbi szakaszában az üzemanyagrendszer kapcsán merült fel az a gyanú, hogy a csapatok a benzintank és motor között egy póttartályban tartalékolnak némi üzemanyagot, melyet aztán gázadásnál a megengedettnél nagyobb átfolyási sebességgel tudnak befecskendezni az égéstérbe.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!