Vágólapra másolva!
A jelenlegi legjobb F1-es erőforrásra válthat 2016-ban a mezőny sereghajtója, a Manor. A brit kis csapat a tavalyi Ferrari motorokat használja, jövőre pedig a Mercedes láthatja el őket, ami Pascal Wehrlein számára is megnyithatja az utat.

A Manor kaphatja meg a Red Bull által áhított Mercedes erőforrásokat, értesült az Autosport, miután a Red Bull részéről Helmut Marko a Bildnek azt mondta, lezártnak tekintik a Mercedes-témát, és más lehetőségeket keresnek. Az Autosport szerint a sereghajtó istálló és a stuttgarti vállalat képviselői is megerősítették, tárgyalnak egymással a 2016-os motorszállítás kapcsán, de egyelőre nem született döntés. „Egyeztettünk a motorokról, és érdeklődnek aziránt, hogy feltérképezzék versenyképes környezetet” – ködösített Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója.

„Manapság Ferrari motorjaik vannak, de ez egy fiatal és új csapat, ezért találkozniuk kell az összes erőforrás-beszállítóval, hogy a legjobb feltételeket alkudhassák ki. Mi is ezért tárgyalunk velük” – mondta Wolff. A szabályok szerint egy gyártó maximum három istállót láthat el, de az FIA már az idén is engedélyezte, hogy a Mercedes négy csapatnak adjon motort. Így Wolff szerint csak a kapacitásukon múlik, hogy szállítsanak-e a Manornak, amely a Lotus kvótáját „veheti át”, ha a Renault visszavásárolja az enstone-i istállót.

A Hondának össze kell kapnia magát, mert Mercedes motorral jövőre még a Manor is veszélyes lehet a McLarenre Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

A Mercedes számára kifejezetten előnyös lehetne a Manorral való együttműködés, mert a stuttgarti vállalat szeretne ülést találni a DTM bajnoki címéért küzdő tehetségüknek, Pascal Wehrleinnek, aki tavaly szeptember óta az F1-es csapatuk tartalékpilótája is, bár rendszeresen tesztelt a Force Indiánál, Wolff szerint „az az ajtó bezárult” előtte. Wolff kijelentette, hogy nincs rajtuk nyomás, de „a megfelelő ülést" szeretnék megtalálni Wehrlein számára.

„Nem tárgyaltunk még a Manorral a versenyzőkről, mert szerintem még korai” – mondta az osztrák. „Elkötelezett támogatója vagyok Pascalnak, mert szerintem remek munkát végez a DTM-ben, és kiemelkedő srác volt az F3-ban is. Mindenképpen úgy érzem, megvan benne a potenciál ahhoz, hogy az F1-ben menjen. Jelenleg viszont kizárólag a csapatunkra és a bajnokságok megnyerésére koncentrálok. A következő lépés, hogy Pascalt remélhetőleg a megfelelő üléshez juttatjuk.”

Borulhat a motorok piaca

Bár a pilótapiacon szinte teljes változatlanság uralkodik, a motorok terén jelentős változásokra lehet számítani. A Mercedes, a Ferrari és a McLaren Honda természetesen nem cserél, és a Williams, a Force India, valamint a Sauber is marad az idei beszállítójánál, a Red Bull csapatai viszont várhatóan a Ferrari erőforrásra váltanak, ahogy az új Haas csapat is az olaszoknak szavazott bizalmat. A jelenlegi Lotus valószínűleg a Renault gyári csapata lesz, a Manor pedig a Mercedes motorjait választhatja.

Ez azt jelenti, hogy a Renault és a Honda egy-egy, a Mercedes négy, a Ferrari pedig akár öt csapatnak is szállíthat erőforrásokat, kirajzolódik tehát a tendencia, amely jelzi a versenyképtelennek vélt motoroktól való menekülést. Egyben kilátástalanná teszi a Renault és a Honda F1-es programját, mivel az ellenfelek jelentős bevételekre tesznek szert ügyfeleiktől, és sokkal több adatot is gyűjthetnek annak köszönhetően, hogy motorjaik több autóban működnek majd.

Várható 2016-os motorszállítói megállapodások

Mercedes AMG Petronas Mercedes
Scuderia Ferrari Ferrari
Williams Martini Racing Mercedes
Red Bull Racing Ferrari
Sahara Force India Mercedes
Lotus F1 Team (Renault) Renault
Scuderia Toro Rosso Ferrari
Sauber F1 Team Ferrari
McLaren Honda
Manor Mercedes
Haas Ferrari

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma–1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!