Monza még mindig nem tud eleget fizetni Ecclestone-nak

Forma-1, Olasz Nagydíj 2015, rajt
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) drives ahead of Ferrari's German driver Sebastian Vettel (R) during the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 6, 2015. AFP PHOTO / OLIVIER MORIN
Vágólapra másolva!
Korábban már bíztató hírek érkeztek a monzai pálya képviselőitől, de még mindig nem tudnak elég pénzt előteremteni az Olasz Nagydíj szerződésének meghosszabbításához. Silverstone anyagi helyzete viszont javult.

Elégedett nyilatkozatott tett az Autosportnak Patrick Allen, a silverstone-i pálya ügyvezető igazgatója, aki tavaly még eladhatatlannak nevezte az F1-et, és anyagi nehézségeik miatt azt szorgalmazta, hogy a pálya tulajdonosa értékesítse létesítményt. Allen ezúttal viszont már arról számolt be, hogy „évek óta először profitunk van, és pénzt kerestünk”, miután 2015-ben összesen 350 ezren látogattak ki a Brit Nagydíjra, ebből 140 ezren vasárnap.

Allen tavaly a légitársaságok jegyértékesítéséhez hasonló árpolitikát vezetett be Silverstone-ban, ennek részeként akár 99 angol fontért is lehetett belépőt vásárolni a versenyre, így a vasárnapi nézőszám 20 ezer fővel növekedett. Emellett lefaragtak a kiadásaikból és javították a nézők elégedettségét a közlekedés fejlesztésével, így Allen szerint „elég egyszerű üzleti folyamat” eredménye, hogy több nézővel alacsonyabb árakat tudnak kinálni.

Még mindig nem tudni, hogy jövőre is elrajtol-e a mezőny Monzában Forrás: AFP/Olivier Morin

A pálya igazgatója arra nem tért ki, hogy a folyamatosan emelkedő jogdíjakat a jövőben ki tudják-e gazdálkodni. Hasonló nehézségekkel küzdenek – már hónapok óta – Monzában is. Csakúgy, mint az angliai pálya, az olaszországi helyszín is szinte kirobbanthatatlannak tűnt a versenynaptárból, de Bernie Ecclestone az idén lejáró szerződés meghosszabbítását a jogdíj megemeléséhez kötötte, és régóta úgy tűnik, az olaszok erre nehezen találnak fedezetet.

Nemrég egy jogszabálymódosítás fényt jelentett az alagút végén, de az Autosprint úgy tudja, az Ecclestone által elvárt évi 28 millió dollárból még mindig csak 20 milliót sikerült összerakni. „Ecclestone 28 millió dollárt kért, ez sokkal több annál, amit most fizetünk, de sokkal kevesebb más pályák kiadásainál” – idézte az Italpress az Olasz Autóklub vezetőjét, Angelo Sticchi Damianit. „Baku például 150 millió dollárt fog fizetni három év alatt” – jelentette ki.

A Bakui Európa Nagydíj az idei szezon során kerül be a versenynaptárba, ráadásul pont a híres Le Mans-i 24 órás versennyel azonos hétvégén. Az új helyszín – elsősorban a futam neve miatt – egyelőre nem lopta be magát a közönség szívébe, az autósport rajongók keménymagja ráadásul amiatt is bosszús lehet, hogy az azeri időmérő kezdete pont a maratoni futam rajtjával ütközik, és vasárnap is pont akkor rajtol az F1-es nagydíj, amikor Le Mans-ban leintik a versenyt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!