Vágólapra másolva!
A fellocsolt Paul Ricard-i pályán csak három csapat körözött, összesen 285 kört tettek meg az esőgumikon. Ricciardo a McLaren-es Vandoorne előtt volt a leggyorsabb.

Hétfőn lezajlott az első fele a Pirelli kétnapos esőgumi-tesztjének, amelyet a mesterségesen fellocsolt Paul Ricard pályán rendeznek Franciaországban. A teszten csak három nagy csapat, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren vesz részt, és kizárólag az extrém esős gumikat lehet használni. A Pirelli több prototípus abroncsot próbáltat ki a csapatokkal, a cél a megfelelő esőgumi megtalálása a 2016-os szezonra.

A teszten részt vevő csapatoknak szigorúan előírták, hogy csak a 2015-ös autójukat használhatják, sőt semmilyen 2016-os elemet nem szerelhettek fel rájuk. A három autót összesen öt versenyző teszteli a két nap alatt: a McLarennél mindkét nap a tartalékpilóta Stoffel Vandoorne vezet, a Red Bull és a Ferrari viszont mindkét versenyzőjét beveti: Daniel Ricciardo és Kimi Räikkönen hétfőn, Danyiil Kvjat és Sebastian Vettel pedig kedden kap lehetőséget.

Ricciardo volt a leggyorsabb a vizes pályán Forrás: © FOTO STUDIO COLOMBO PER PIRELLI MEDIA (© COPYRIGHT FREE)/© Foto Studio Colombo

A három versenyző hétfőn összesen 285 kört teljesített, a legtöbbször 10 körös etapokra hajtottak ki. Ricciardo és Räikkönen 99-szer ért körbe a pályán, de Vandoorne sem sokkal maradt el tőlük. A tavalyi GP2-bajnok autóját egyébként kora délután egy lepellel leborítva szállították vissza a bokszba. Valószínűleg műszaki hiba miatt állt meg az autója, mert a helyszínen tartózkodó újságírók semmilyen sérülést nem láttak rajta.

A vizes pályán Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, 1:08.713-as idővel zárta az élen a teszt első napját. Vandoorne 4 tizedes hátránnyal, 1:09.131-gyel követte a Red Bullt, Räikkönen pedig harmadikként zárt további fél másodperces lemaradással, 1:09.637-es körrel.

A tesztnap után Räikkönen elmondta, egyelőre nem látott nagy előrelépést az esőgumik terén, de szerinte még korai véleményt mondani. „Teszteltük a tavalyi abroncsokat és néhány újabbat is. Egyelőre jobbnak tűnnek a tavalyiak, de még korai erről beszélni” – mondta a finn, aki szerint a csapatoknak és a Pirellinek is hasznos a kétnapos teszt. „Szerintem minden rendben volt. Egy ideje nem vezettük az autót, ezért tanulhatunk ebből a tesztből, jobban megértjük a gumik viselkedését.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!