Nem optimista, és nem is elégedett a Honda új F1-es főnöke

Forma-1, Fernando Alonso, McLaren-Honda, Barcelona teszt
Circuit de Catalunya, Barcelona, Spain Thursday 3 March 2016. Fernando Alonso, McLaren MP4-31 Honda. World Copyright: Zak Mauger/LAT Photographic ref: Digital Image _L0U5687
Vágólapra másolva!
A japán gyártó komolyabban veszi az F1-es projektet, mint tavaly, mondta a sportprogram új vezetője, Juszuke Haszegawa. Elismerte, hogy a tesztek alapján javultak, de nem eleget.

Március 1-től Juszuke Haszegawa váltotta a Honda F1-es programjának élén a nyugdíjazására készülő Jaszuhisza Arait, akinek irányítása alatt a japán gyártó kínosan gyenge teljesítményű és megbízhatóságú erőforrással tért vissza a sportágba a McLaren partnereként.

Haszegawa korábban 10 évig sorozatgyártású autók motorjainak fejlesztésével foglalkozott 10 évet töltött az F1-ben, és egy évtizedig kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos feladatokat kapott.

Meglátják a fényt az alagút végén? Forrás: LAT Photographic/Zak Mauger

Az F1i.com-nak adott interjújában kijelentette, hogy a Hondánál „a versenyzéssel foglalkozó mérnökök, és a sorozatgyártású termékekkel foglalkozó szakemberek szorosan együttműködnek, és nagyon gyakran eszmét cserélnek”, valamint

a gyártó „nem különít el munkacsoportokat és szakterületeket”,

és ezt „még az F1-es társadalomban is szokatlannak” tartja. Haszegawa viszont kijelentette, nincs gond a McLaren sikeréért dolgozó mérnökök felkészültségével.

„Műszaki szempontból a mérnökeink és a szerelőink nagyon képzettek, és átfogó műszaki ismereteik vannak, de

– ismerte el. „Akadnak apróságok, elnevezések, amelyeket nem ismerünk, és ez néha csalódást kelt azokban, akik jártasak a Forma-1-es nyelvezetben. Ez persze a technikai fejlesztéseket nem érinti, és a mérnökeink érzik is a nyomást, de rengeteg időre van szükségük, hogy hozzászokjanak az itteni munkához.”

Haszegawa tagadta, hogy a tavalyi fiaskó után az idén újratervezés éve következik, és leszögezte, hogy a céljuk továbbra is a világbajnoki cím megnyerése, de

az idén egyelőre csak a rendszeres pontszerzésben bízik.

Nagyon fontosnak tartotta, hogy elérhető ambíciókat fogalmazzanak meg, így elkerüljék a csalódást, mert ha nem így tennének, az emberek „nem éreznék, hogy elérik-e a céljukat vagy sem.” Úgy véli, a tesztek alapján az energia felhasználása és a megbízhatóság terén is javultak.

„Ezt viszont a versenyeken is bizonyítanunk kell. Egyelőre elégedettek vagyunk a teszt eredményével, de négy nap alatt

– mondta, és elismerte: „A motor teljesítményével még mindig nem vagyunk elégedettek, emellett az energia visszatáplálása és felhasználása sem ideális. Ezeken akarunk javítani, miközben fenntartjuk a megbízhatóságot” – foglalta össze.

Jobban ment a McLaren a teszteken, mint tavaly, de még mindig messze az élmezőny Forrás: LAT Photographic/Zak Mauger

A műszaki fejlesztések mellett a Honda igazgatótanácsának tagja lett Josijuki Matszumoto is, akinek kifejezetten az F1-es program felügyelete lesz a feladata a legmagasabb szinten. Eddig Arai jelentett a felsővezetésnek, de egy külön igazgatótanácsi tag azt is jelképezi, hogy

a japán gyártó elkötelezett az F1-es részvétel mellett.

Ettől viszont az autó nem lesz gyorsabb, és Haszegawa azt is elárulta, hogy „az első teszten nem találtunk nagyon jó beállításokat, amelyeket a második teszten és a versenyeken alkalmazhatnánk”, ezért közben kicserélték az erőforrás egy részét új fejlesztésekre, így a hardver már „pontosan ugyanaz”, ami Melbourne-ben is bemutatkozik a jövő hétvégén.

Haszegawa viszont a tesztek alapján, rövid távon nem vár nagy áttörést: „Nem vagyok nagyon optimista a teljesítménnyel kapcsolatban.

Tavalyhoz képest jobb, de így sem elég jó. Nem vagyok elégedett, ennél még nagyobb céljaink vannak.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!