Ha jó napja van, Hamilton verhetetlen, de Rosberg visszavág

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes AMG Petronas, Brit Nagydíj, szurkolók, rajongók, stagediving
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton crowd-surfs with the fans after winning the British Formula One Grand Prix at Silverstone motor racing circuit in Silverstone, central England, on July 10, 2016. Lewis Hamilton streaked away to comfortably win his home British Grand Prix on Sunday, with Mercedes team-mate Nico Rosberg hanging on for a provisional second. Third was the Red Bull of Max Verstappen, but championship leader Rosberg -- suffering late gear-box trouble -- was under investigation over a radio communication that could spell further trouble for the German. / AFP PHOTO / OLI SCARFF
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint azonban neki sem mindig jön össze, és technikai hibák is felmerülhetnek, ezért nem fog minden versenyt megnyerni. Nico Rosbergtől visszavágásra számít.

A Német Nagydíj megnyerésével Lewis Hamilton lett az első az F1 történetében, aki egy naptári hónapon belül négy futamon is győzni tudott, és eddigi legjobb sorozatát is beállította, mivel az előző hét futamból hat alkalommal ő haladt át elsőként a célvonalon. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója szerint most olyan formában van, mint Rosberg volt az előző szezon végén és az idei elején.

„Visszaszerezte azokat a pontokat, amelyeket elvesztett” – utalt Hamilton szezon eleji vesszőfutására. „Ha létezik olyan, hogy lendület, akkor neki ezt most meg kell tartania, de láthattunk már hullámokat mindkét részről. Érdeklődve várom, hogy mi történik a nyári szünet után” – mondta.

Hamilton Monaco óta csak Bakuban nem nyert, részben technikai, részben vezetői hiba miatt Forrás: AFP/Oli Scarff

Wolff szerint Hamilton tehetsége és a tempója is adott, „ha jó napja van, verhetetlen, de ez még mindig egy technikai sport, és neki is lehetnek rossz, sőt rosszabb napjai is, ezért nem nyerhet meg minden futamot. Csodálom a kettejük közti adok-kapok játszmát, különösen azt, hogy mindig képesek visszavágni” – ismerte el Wolff, aki abban sem kételkedik, hogy Rosberg ismét magára talál majd.

Még van hátra kilenc verseny, több mint 200 begyűjthető pont, úgyhogy akármi lehet. Mentálisan nagyon erős, és nincs kétségem afelől, hogy a következő néhány nap során össze fogja szedni magát, aztán Spában nagyon erősen tér vissza.”

Hamilton Monaco óta rendszeresen letekert motorral teljesíti a futamok magy részét, ezzel próbálja meghosszabbítani az élettartamukat, mert bizonyos hajtáslánc-elemekből már az utolsónál jár. Elmondása szerint a Német Nagydíjon már a 2. körében visszavett a tempóból.

Rosberg botladozásai miatt is egyszerűbb Hamilton (képünkön) dolga, 43 pontos hátrányából 19 pont előny lett Forrás: AFP/Thomas Kienzle

„Próbáltam elérni, hogy a motor minél tovább bírja, és ha letekerem, akkor kevésbé erőltetem meg” – magyarázta. „Az ember a lehető legjobban akar bánni vele, én pont ezt tettem. 11 másodperc előnyöm volt, ezért lazára vettem a gumihasználatot is. Amikor lecsökkent a különbség 5 másodpercre, akkor úgy voltam vele, hogy oké, ideje megint belehúznom. Az egész futamon nyeregben voltam, és ez nincs mindig így. Nem számítottam rá, hogy olyan erős leszek, mint amilyen voltam.”

Hamilton azonban még nem nyugodhat meg, mert a szezon elején történt műszaki hibák miatt szinte biztos, hogy motorbüntetést kap valamelyik hátralévő versenyen.

A kérdés csak az, hogy melyiken - az egyik jelölt éppen Spa. Elismerte, jó érzés 19 pontos előnnyel vezetni a bajnokságot, de azt is pontosan tudja, hogy legalább egy futamot „el fog dobni” a büntetés miatt.

„Azt nem tudhatom, hogy a veszteséget mennyire tudom majd csökkenteni. Rengeteg különböző dologgal szembesülhetek, miközben Nico csak kocsikázik, nekem meg át kell verekednem magam egy csomó versenyzőn a végéről. Most már a Red Bullok is gyorsabbak, nehéz lehet átjutni rajtuk, és legalább a legjobb öt közé bekerülni. Ezzel tisztában vagyok” – mondta. „Még mindig nem elég az előnyöm, mert nem vagyok egy győzelemmel előrébb. Majd ha ez meglesz, akkor fogom érezni, hogy előnyben vagyok.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!