Társoldalunk:

Vettel cáfolja, hogy túl sokat kockáztat

2016.10.06. 18:17

Azt mondja, mindig rámenősen helyezkedik a startnál, Malajziában nem azért esett be Verstappen mellé, mert a Ferrari hátránya miatt muszáj hazárdíróznia.

Sebastian Vettel a Malajziai Nagydíj után az olasz sajtótól is megkapta a magáét. A lapok többsége úgy értékelte, nemcsak a Ferrari, hanem ő maga is válságos időket él át, amiért ugyanakkor inkább a csapatát tették felelőssé, mert nem képes a tehetségéhez méltó autót rakni alá.

Vettel a szepangi rajtnál a Red Bullok lassú elindulását kihasználva rámenősen helyezkedett, és megpróbálta kifékezni Max Verstappent, aminek az lett a vége, hogy nekiment Nico Rosbergnek, megforgatva a világbajnokság éllovasát. A kemény manőver sokak szerint a kétségbeesettségéről tanúskodott, de Vettel Szuzukában tagadta ezt, mondván, mindig agresszíven rajtol.

Vettel kiforgatta Rosberget, a Ferrarinak azonnal eltört a bal első futóműveForrás: AFP/Mohd Rasfan

„Kicsit meg vagyok lepve, hogy még nem láttak így vezetni – válaszolt a felvetésre.

Azt hiszem, a pályafutásom során már éppen elég autót támadtam meg a rajtok utáni első kanyarban,

és az esetek többségében jól is jöttem ki ebből. Néha persze nem, ilyen volt a múlt heti is."

Belül próbálkoztam, egymás mellett voltunk Maxszel. Mint később kiderült, talán egy kicsit túl későn fékeztem az elöl haladó két autóhoz képest, de gond nélkül el tudtam volna fordulni. Nem úgy estem be oda, mint egy őrült. Természetesen vállaltam némi kockázatot, ami ezúttal nem térült meg."

Bár korábban elismerte, hogy még az idén nyerni akarnak legalább egy versenyt,

Vettel most hangsúlyozta, hogy a rámenősségének semmi köze nincs a Ferrari formájához.

„Látom, hova akarnak kilyukadni, de már elmagyaráztam, mi történt a múlt héten. Szerintem nincs rajta mit elemezni – mondta. – Az ember mindent megpróbál kihozni az autójából. Néha túlerőlteti a vezetést, miközben a maximumot igyekszik nyújtani, ez teljesen normális és emberi. Máskor meg nem nyomja elég keményen a gázt. A középutat kell megtalálni."

Vettel, akit a szepangi sportfelügyelők 3 helyes rajtbüntetéssel sújtottak a Japán Nagydíjra a manővere miatt, elnézést kért Rosbergtől, aki átmenetileg az utolsó helyre esett vissza a baleset után, bár vele ellentétben legalább folytathatta a küzdelmet. „Nico számára kétségkívül csapás volt, ami történt, mert ő semmilyen hibát nem követett el – ismerte el Vettel. – Rögtön utána fel is hívtam telefonon, és elmondtam neki az én nézőpontomat. Néha megtörténik az ilyesmi."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!