A nézők érdekében szakították meg a Brazil Nagydíjat

Forma-1, Brazil Nagydíj, Safety Car, Lewis Hamilton, Mercedes
Mercedes AMG Petronas F1 Team's British driver Lewis Hamilton (L) goes behind the safety car ahead of Mercedes' teammate Nico Rosberg during the first laps of the Brazilian Grand Prix, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil, on November 13, 2016. / AFP PHOTO / Nelson Almeida
Vágólapra másolva!
Bármilyen meglepően hangzik, a Forma-1 versenyirányítása azért döntött a Brazil Nagydíj megszakítása mellett, hogy a futamnak ne legyen túl korán vége.

A Forma-1 történetének egyik legszaggatottabb versenye volt a hétvégi interlagosi futam, amely a rajt eredetileg kiírt időpontjához képest több mint 3 órával később ért véget a Safety Car-fázisok és a két piros zászlós megszakítás miatt. Utóbbiakkal kapcsolatban hangos füttykoncerttel fejezte ki nemtetszését a helyi közönség, és a Brazil Nagydíjat a tévé előtt követők egy része is háborgott.

Niki Lauda szintén nem értett egyet a versenyirányítás döntéseivel, szerinte a megszakítások "nem voltak méltók" a Forma-1-hez.

- nyilatkozta a Bildnek. - Tökéletesek voltak a feltételek egy versenyhez az esőben."

"Igen, talán (Lewis) Hamilton kivételével az élversenyzőknek is voltak ijesztő pillanatai, de ez megszokott egy esős futamon. Úgy gondolom, vasárnap hibás döntések születtek, ezért egyeztetnünk kell Charlie Whitinggal, hogy a jövőben jobb munkát végezzünk. A versenyzőknek versenyezniük kell, még a legnehezebb körülmények közepette is."

A Safety Car mögött fogy a versenyidő, a megszakítás idejére viszont leállítják a stoppert Forrás: AFP/Nelson Almeida

Lauda egyszer nem tartotta magát ehhez: az 1976-os szezonzárón, Japánban nem volt hajlandó az életét kockáztatni néhány hónappal a kis híján végzetes nürburgringi balesete után, ami a vb-címébe került.

A brit szaklap, a Motorsport.com azonban utánajárt, mi állt a versenyirányítás döntésének hátterében, amikor egy Safety Car-fázis után másodjára is leállították a futamot. Azt az információt kapták, hogy valójában pont a nézőknek akartak kedvezni a megszakítással.

A meteorológia ugyanis romló körülményeket jelzett előre, így noha a pályán nem állt túl sok víz,

Charlie Whiting-ék a piros zászlók mellett döntöttek, hogy a tétlen körözéssel ne fogyasszanak értékes perceket.

A stopper ezzel megállt, lehetővé téve, hogy a 2 órás nettó versenyidőbe minél több „rendes" versenyzés férjen bele. E nélkül, az erősebb zuhéban valószínűleg még több időt pazaroltak volna el a Safety Car mögött, ahol az óra tovább ketyegett volna, így a futamot már az előírt 71 kör előtt végleg le kellett volna állítani a szabályokban rögzített 2 órás határ elérése miatt.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!