Vágólapra másolva!
Nico Hülkenberg szerint 2017 is az építkezésről fog szólni új csapatánál, és a Renault ügyvezetője is elismerte, nem tudja, mire számíthat.

Csúnyán leszerepelt az F1-be visszatérő gyári Renault csapat, ami a csődközelbe jutott Lotus romjaira alapozva kezdte újra a működését. Mivel a szezon előtt csak annyi idejük volt, hogy a Mercedes motort a sajátjukra cseréljék, inkább a csapat és a szervezet fejlesztésére koncentráltak az autójuk helyett. Így a pontszerzésig is alig jutottak el, és új pilótájuk, Nico Hülkenberg a folytatást is ilyennek képzeli.

„Szerintem a jövő év is az építkezésről fog szólni. Reálisan kell látnunk a helyzetet – idézte Hülkenberget a Motorsport.com. – Az idén minden elég nehezen alakult, trükkös helyzetben találták magukat, amikor megvették a csapatot, különösen a szezon eleje miatt.”

Új szívet kap a Renault, és a Red Bull is Forrás: DPPI/Florent Gooden

A Le Mans-i 24 órás verseny tavalyi győztese rámutatott, hogy a Renault 2016-ban alig fejlesztett, ezért Hülkenberg reméli, hogy „jövőre már csak ezért is kicsit jobb lesz majd”, de elismerte:

A Renault zsákutcába futott a motorfejlesztés terén, és jövőre nem csak új autót, de teljesen új erőforrást is építenek, de Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője óvatosan fogalmazott a várakozásaival kapcsolatban.

Hülkenberg első F1-es dobogójára hajt Forrás: AFP/2016 Getty Images/Clive Mason

„A motorban borzasztó sok fejlesztés lehetősége lakozik, a legtöbb ötletünk olyan, ami tudomásom szerint a pályán még nem jelent meg. Persze, semmit sem fogok elárulni, de a platform által kínált innovációs lehetőségek szuper izgatottá tettek minket – mondta. –

A fejlesztés a gyári istálló mellett a Red Bullt is érinti, ők azt várják, hogy az erőforrás 3%-os tartományon belülre kerüljön a legjobbhoz képest, mert úgy vélik, akkor esélyessé válnak a győzelemre. Abiteboul viszont nem hisz ebben.

A Renault az idén a Mercedes közelébe sem jutott Forrás: DPPI media/Frederic Le Floc H

„Nem tudom, hogy a Red Bull miként képes előrejelezni a jövő helyzetüket – ismerte el a Motorsport.com-nak. – Az autónk nagyon gyorsan fejlődik a szélcsatornában, és biztos, hogy ez minden csapatnál így van. Nagyon nehéz megjósolni az erőviszonyokat. Ez az F1-ben mindenki számára izgalmas időszak. Nyilvánvaló, hogy

„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a miénk legyen a legjobb motor F1-ben. Ne csak 1%-on belülre kerüljünk, hanem mi legyünk a legjobbak. Ahogy említettem, van néhány technológiai koncepciónk, ami lehetővé teszi, hogy a jövőben a Mercedesnél is jobbak legyünk.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!