Vágólapra másolva!
Az osztrák páros 2020-ig folytatja a Mercedes F1-es csapatának igazgatását. A gyártó is egyelőre eddig kötelezte el magát a sport mellett.

A 2020-as szezon végéig meghosszabbította Toto Wolff és Niki Lauda szerződését a Mercedes F1-es csapatánál a Daimler AG. Wolff 30%-os részesedése mellett a csapatot működtető cég ügyvezető igazgatója, Lauda pedig 10%-ot birtokol és ügyvezetői jogkör nélküli elnökként dolgozik. Az osztrák páros 2012-ében és 2013-ban érkezett a Mercedeshez, azóta mindent megnyertek a sportban.

Lauda úgy vélte, Wolffal „tökéletes együttműködést” építettek ki, és „minden szinten nagyszerű csapatunk van, ami szállította az eredményeket.” A korábbi háromszoros világbajnok az eddigi időszakot a legjobb F1-es évei közé sorolta, és köszönetet mondott a bizalomért.

Wolff és Lauda marad az F1-ben Forrás: Daimler

Wolff és Lauda ténylegesen 2013 végén vette át a hatalmat a csapatnál, amikor kifúrták a csapat addigi főnökét, Ross Brawnt a helyéről. A 2014-es szezontól kezdve a Mercedes mindössze 8 futamot nem nyert meg, bár a sikerek alapját még Brawn tette le, és Paddy Lowe, a csapat technikai ügyekért felelős vezetője építkezett rá.

Lowe szintén távozott az istállótól

az idén januárban, és utódja, James Allison csak alacsonyabb beosztásban, technikai igazgatóként, Wolff alá rendelve dolgozhat, így ismét visszaáll a csapatnál az egy vezetőre épülő irányítási modell. Brawn korábban ezt képviselte, míg Wolff ezt elavultnak tartotta, amikor meggyőzte az autógyártó menedzsmentjét a csapat átalakításáról.

2014 óta szinte megállíthatatlan a Mercedes sikerszériája Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

„Nagyszerű hír, hogy Toto és Niki meghosszabbították a megállapodásaikat – kommentált Dieter Zetsche, a Daimler AG vezérigazgatója. – 2013-ban átalakítottuk a csapat menedzsmentjét azzal a nyilvánvaló céllal, hogy javítsunk a teljesítményünkön. Azóta az eredmények még a várakozásainkat is felülmúlták. A siker kulcstényezője Toto vállalkozói képességének és Niki tapasztalatának kombinációja. Az elköteleződésük újabb 4 évre folytonosságot biztosít a programunknak.”

A Mercedes korábban 2020-ig vállalta, hogy részt vesz az F1-ben,

és várhatóan még az idén tárgyalások indulnak a jogtulajdonos és a csapat között az együttműködés jövőjéről. Az F1 új gazdája, a Formula One Management (Liberty Media) várhatóan csökkenteni akarja majd az istállóknak fizetendő díjakat, ezért Wolff és Lauda legfőbb feladata, hogy egyezségre jussanak az F1 menedzsmentjével, amiben Ross Brawn is helyet kapott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!