Társoldalunk:

Red Bull: Nem mi fogunk nyerni Monacóban

2017.05.25. 16:12

Adrian Newey elismerte, hogy az idei autójuk nem elég jó a Monacói Nagydíj megnyeréséhez. Christian Horner felfedte, hogy kire fogadna vasárnap.

Tavaly majdnem megnyerte a Monacói Nagydíjat a Red Bull, Daniel Ricciardo pole pozíciója után mindössze egy súlyos bokszutcai hiba fosztotta meg őt a rangos győzelem megszerzésétől. A csapat az idén is lemarad a Mercedestől és a Ferraritól a motorteljesítmény terén, de Adrian Newey, a Red Bull főtervezője elismerte, hogy akad egy lényeges különbség.

„Tavaly jó volt a karosszériánk, úgyhogy Monacóban, ahol kevésbé kellett a motorra támaszkodnunk, ki tudtunk tűnni. Az idén viszont nem a miénk a legjobb autó, úgyhogy most nem lesz olyan lehetőségünk, mint tavaly. Fejlődnünk kell Szingapúrig, talán az lehet a következő lehetőségünk” – idézte a Globo.

Verstappen autóját délelőtt sokáig javítottákForrás: AFP/Andrej Isakovic

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is egyetértett Newey-val, a Sky Sportsnak azt mondta, hogy a Ferrarit tartja a legjobbnak a monacói pályán, mert jól vezethetőnek tűnik, és úgy véli, korábbi pilótájuk, Sebastian Vettel könnyen meg is találja az ideális beállításokat, és nagyon magabiztosan vezethet a szűk, utcai pályán.

Számomra ő a favorit, de ha el tudnánk csenni egy pozíciót az első sorban vagy rögtön azután, akkor bármi lehetséges. A mi autónk beállítási tartománya elég szűk, A gumik nagyon érzékenyek, de ha sikerül a megfelelő állapotba kerülni, akkor óriási teljesítményt ki lehet hozni. Eddig a Ferrari értette meg a gumikat a legjobban, az ő autójuk igen jól működteti őket. Mi is javulunk, ennek jelét Barcelonában is láthattuk, de számomra még mindig tűnik a legerősebbnek, főleg ezen a pályán.”

Ricciardo délután a 2. lettForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A Red Bull Monacóban bővítette a barcelonai fejlesztéseket, ők is felszereltek T-szárnyakat az autókra. A délelőtti első szabadedzésen Max Verstappen sok időt vesztett a padlólemez cseréje miatt, de a köridők terén ez nem érződött, mert visszatérése után a 3. leggyorsabb volt Lewis Hamilton és Vettel mögött. Délután is megmaradt a Red Bull jó teljesítménye, ekkor Ricciardo a 2. lett, de Vetteltől majdnem fél másodpercet kapott.

Még csak csütörtök van, de igen elégedett vagyok”

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – „Ez a pálya a versenyzőkről szól, nagyon élvezetes. Úgy érzem, megtaláltuk a ritmust, de még dolgoznunk kell az autón. Alapvetően megtaláltuk azt a tartományt, ahol lennünk kell, nincs egy másodperces hátrányunk, és ez ígéretes. Egy ilyen pályán jobb, ha az ember olyan autót vezet, amit jól kiismert, ronthatja az önbizalmat, ha teljesen felborítjuk a beállításokat. Apróságokat finomítunk majd, de semmi lényegeset.”

Az idén is fontosak lesznek a bokszkiállásokForrás: AFP/Andrej Isakovic

Verstappen elárulta, az első szabadedzés során kétszer is átugratott a rázóköveken az uszodánál, de szerinte ekkor már sérült volt az autó padlólemeze, mégis a második tréninget nevezte „zűrösnek”, de úgy vélte, így sincs nagy hátrányban.

„Elég jó napunk volt, elkerültem a falakat, ez mindig jól jön. Az embernek bátornak kell itt lennie, mert, ha lazára vesszük, az utolsók leszünk. Mindenki keményen nyomja, és nagyon aprók a rések. Ha egy kicsit is elnézzük a dolgokat, máris a falnak ütközünk, de közben mindenki keményen hajt.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!