Vágólapra másolva!
Ross Brawn szerint mindkét fél számára tragikus lenne, ha a Ferrari nem maradna a Forma-1-ben, de úgy tűnik, hogy a Scuderia távozásától egyelőre nem kell félni.  

Meghosszabbította szponzorációs szerződését a Ferrari és a Marlboro anyavállalata, a Philip Morris, így a cigarettagyár a következő években is az istálló főszponzora lesz, annak ellenére, hogy 2010 óta semmilyen formában nem láthatók a hirdetések az autókon. Az idén még érvényes megállapodás 2018-ban járt volna le, most több évre írtak alá újra, de nem árulták el, hogy meddig.

A Marlboro már bő 40 éve szponzorálja a csapatot, 1997-től névadója is volt a Ferrarinak, a dohányreklámok betiltása óta elsősorban a reklámfelület megvásárlásával és továbbértékesítésével foglalkoznak, valamint a két márka marketing aktivitások terén is együttműködik, például gyárlátogatások vagy vállalati rendezvények terén.

Vettel újabb három évre aláírt a Ferrarival, a fizetését a Philip Morris szponzori pénze is segít fedezni Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A megállapodás nem meglepetés, mert Sergio Marchionne, a Ferrari elnök-vezérigazgatója továbbra is a Philip Morris International igazgatótanácsának tagja, Maurizio Arrivabene csapatfőnök pedig a cigarettagyár marketingguruja volt, mielőtt Marchionne a Scuderia élére tette. Az új szerződés azt sugallja, hogy a Ferrari hosszabb távon tervez a Forma-1-ben, azonban

hamarosan ismét fellángolhat a vita,

mert az F1 új tulajdonosa, a Liberty Media folyamatosan célozgat arra, hogy 2021-től lecsökkentenék az élcsapatoknak járó jogdíjakat, és más formában próbálják majd növelni a csapatok bevételeit. Ez a Ferrarit érintené a legrosszabbul, és Ross Brawn, az F1 sportigazgatója már készül arra, hogy összeakaszkodjon korábbi munkáltatójával.

Ross Brawn számos versenyt megnyert Michael Schumacherrel a Ferrarinál Forrás: AFP/Eric Cabanis

„Nagyon sok tárgyalást folytatunk. Természetesen megoldást akarunk találni, mert tragikus lenne a Forma-1-nek és a Ferrarinak is, ha nem folytatnánk együtt, elkötelezett vagyok a megoldás mellett. Kemény egyeztetések lesznek, ezt tudjuk, de azt is, hogy mindenki jobban jár, ha együtt maradunk – nyilatkozta Brawn a BBC 5 Live-nak.

– tette hozzá a Ferrari korábbi technikai igazgatója, aki azért hagyta el a céget, mert csapatfőnöknek nem akarták kinevezni őt. – Mindkét fél szerepel a másik terveiben, észszerű megoldást kell találnunk, hogy megszilárdíthassuk a közös jövőnket. Borzasztó régen a Forma-1-ben vannak, és nem jött el az ideje annak, hogy változtassunk ezen.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!