Vágólapra másolva!
A csapatok Malajziában válságülést hívtak össze Marcin Budkowski lemondása miatt, és már akkor pletykáltak arról, hogy a lengyel szakember a Renault-hoz tart. Ott is kötött ki.

Tényleg a Renault-hoz igazolt Marcin Budkowski, az FIA korábbi műszaki igazgatója, aki a Malajziai Nagydíj előtt azonnali hatállyal lemondott, és a svájci munkajogi szabályozás miatt mindössze három hónapos kényszerszünet után már munkába is állhat. A Renault igen magas beosztást ajánlott neki, általános igazgatóként a karosszériafejlesztés teljesen az ő hatáskörébe kerül.

„Marcin küldetése az lesz, hogy folytassa Enstone erősítését, hogy a Renault 2020-ra csatlakozhasson a Forma-1 élcsapataihoz – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője. – E téren olyan bizonyított szakemberekre támaszkodhat, mint Bob Bell, Nick Chester és Rob White. Marcin érkezése kiváló hír és újabb megerősítés, hogy eltökéltek vagyunk a céljaink elérése érdekében.”

2020-ra élcsapattá válnának Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

A csapatok már Malajziában kiborultak, mert Budkowski az összes titkukat magával viheti a Renault-hoz, hiszen az FIA műszaki igazgatójaként az összes autóra rálátása volt, sőt a jövő évi terveikbe is beavatták őt, amikor kérdéses megoldások kapcsán állásfoglalást kértek tőle. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke továbbra is neheztel a helyzet miatt.

– mondta a Sky Sportsnak. – Ő mindenki titkaiba betekintést nyert, mindenkinek ismeri a jövő évi terveit, és szerintem a Renault nagy bajba kerülhet, ha valamelyik csapat felfedezi a saját dolgait az autójukon. Személy szerint helytelennek tartom, hogy az FIA ilyen magas beosztású embere már három hónap után másik munkakörnyezetbe kerülhet.”

Budkowski a teljes mezőny technikai ügyeit ismeri Forrás: AFP/Miguel Medina

Horner szerint a stratégiai munkacsoport következő ülésén meg kell vizsgálni ezt a helyzetet, és közben levelet intéztek az FIA-hoz is az ügyben. Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója is azt mondta, nem Budkowski pályafutását akarják elgáncsolni, de az ismereti miatt az iparágon belül minimum 6, de inkább 12 hónapos vagy még hosszabb felmondási időt szeretnének.

– szögezte le Wolff. – Nekik az autóink minden részletét ismerniük kell, ezért igen bensőséges tudással rendelkeznek az autók erősségeiről és gyengeségeiről. Úgy gondolom, a józanész végül felülkerekedik majd. Jean Todtnak kell közbelépnie, és a Renault-nak is valószerűen kell felmérnie, hogy morálisan és etikailag mi korrekt és mi nem az.”

Elhalaszthatják a bevetést

Az FIA pénteki sajtótájékoztatóján Abiteboul azt mondta, Budkowski akár már január elején munkába állhatna Enstone-ban, de „konstruktív” tárgyalásokat folytattak az F1-val, és úgy véli, „közel állunk a belépési dátummal kapcsolatos megállapodáshoz, ami mindenkit megnyugtat majd. Ez szerintem április eleje lesz, vagyis kétszer annyi, amennyit parkolópályán kellene töltenie.”

„Azért teszi ezt, mert a karrierje szempontjából ennek van értelme, és a visszatérésünk óta mi is a csapat és a struktúra kialakításán dolgozunk. Ezt megpróbáltuk Fred Vasseurrel is, de vele sajnos nem jött össze, és Fred most a Saubernél találta meg a helyét. Sok a teendő, és szükségem volt valakire, akiben megbízhatok, és tud mellettem dolgozni, különösen az enstone-i gárda fejlesztésén.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!