Grosjean kötekedni kezdett Hamiltonnal, ő Vettelt zrikálta

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 11: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP celebrates in the Pitlane during the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 11, 2017 in Montreal, Canada. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Kínos pillanatok zajlottak le az F1-es versenyzői eligazításon a Japán Nagydíj előtt. Még az FIA versenyigazgatója sem értette, hogy Romain Grosjean miért problémázik.

A Liberty Media feltűnése óta egyre többször készül rövid videós tudósítás az F1-es pilóták egyébként nem nyilvános versenyzői eligazításáról. A rövid összejövetelt minden versenyhétvégén Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója tartja, minden pilóta köteles részt venni rajta, ilyenkor megbeszélhetik a hétvégével kapcsolatos tudnivalókat és a kérdéseiket.

Whiting szokás szerint most is azzal kezdte, hogy van-e valakinek kérdése az előző verseny eseményeivel kapcsolatban, majd Sebastian Vettel és Lance Stroll malajziai balesete kapcsán arról beszélt, hogy nagyon kedves volt Pascal Wehrleintől, hogy visszafuvarozta a Ferrari versenyzőjét a paddockba, de biztonságosabb lett volna, ha Vettel inkább az orvosi autóval utazik.

Whiting nem pártolta Vettel tujázását Forrás: AFP/Roslan Rahman

Ezt Vettel elfogadta, de azt mondta, nem látta az utcai Mercedest, amely később 200 méter távolságból követte őket. Lewis Hamilton ekkor arról kezdett érdeklődni, hogy miért nem büntették meg Vettelt, mert elvitte magával a kormánykereket, de Whiting szerint „a józanész” miatt, mert a

kormányt azért kell bent hagyni az autóban, hogy azt gyorsan el lehessen távolítani a pályáról,

a Ferrari azonban már egyébként sem tudott gurulni, és a versenyt is leintették, így nem kellett sietni a műszaki mentéssel. Utána jött Romain Grosjean, akinek az volt a legnagyobb problémája, hogy Hamilton olykor a biztonsági övét kioldva ünnepel a levezető körön, de senki sem értette, hogy a Haas pilótája igazából mit szeretne elérni vagy megtudni ezzel a felvetéssel.

Nem helyes levenni az övet Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

Grosjean: „A leintés után ki szabad oldani a biztonsági övet?”

Whiting: „Nem. Még valami?”

Grosjean: „Nos, szerintem Lewis ezt már elég sokszor megtette.”

Whiting: „Meglazítani észszerű ahelyett, hogy teljesen levennéd.”

Grosjean: „Csak kérdeztem, szerintem ez nagyszerű a rajongók miatt, ezért akartam megemlíteni.”

Whiting: „Olyan tempónál, amivel Lewis haladt, tökéletesen normális így tenni. Meglazítani, nem levenni.”

VideóA versenyzői eligazítás videófelvételehttps://www.youtube.com/watch?v=tPr5khO86Eg&t=199s

Felipe Massa: „Meglazítani viszont nem lehet. Nagyon nehéz, ezért kell levenni.”

Whiting: „Nekem egy kérdést tettek fel, és azt feleltem, hogy nem kellene levenni az övet, de meg szabad lazítani. Nem látok ebben nagy problémát. Lewis, te meg szoktad lazítani vagy leveszed?”

Hamilton: „Leveszem. Nem csinálom ezt nagyon gyakran, Montrealban volt ilyen, meg néhány egyéb versenyen.”

Whiting: „Romain, ezzel most elindítottál valamit…”

Grosjean: „Szerintem nagyszerű, ha a rajongók kicsit többet láthatnak a pilótákból, ezért akartam tisztázni a dolgot.”

Hamilton: „Miért van szükséged állásfoglalásra?”

Grosjean: „Azért, mert ha az ember néha nem teszi vissza a kormánykereket, akkor megbírságolhatják, és ennek semmi értelme akkor, ha a kerekek már egyáltalán nincsenek az autón. Ezért akartam csak tudni.”

Hamilton: „Érdekes.”

Whiting: „Tisztázhatjuk ezt, ha tényleg azt gondolod, hogy megéri…”

Hamilton: „Haver, olyan lassan megyünk ilyenkor… Bár, lehet, hogy Sebastiannak fent kellene hagynia.”

Vettel: „A kormányt vagy az övet? Most már össze vagyok zavarodva.

Whiting: „Láttunk már erre példát, nem igaz? (Utalt Vettel malajziai balesetére.) Nem kellett volna ennek történnie, de hasonló előfordulhat.”

Grosjean: Nem akarok vitát kezdeni vagy ilyesmi, csak ismerni szeretném a szabályokat, ilyen egyszerű.”

Whiting: „Nos, nem hiszem, hogy le kellene venned a biztonsági övet. Láthattuk, mi történhet egy levezető körön, úgyhogy rossz gyakorlat levenni az övet.”

Hamilton: „Csak akkor csinálok ilyet, amikor nyerek, hogy integethessek a szurkolóknak.”

Whiting: „Értem, igen.”

Hamilton: „De ilyenkor alaposan lelassítok.”