Daniel Ricciardo már korábban rámutatott, hogy a Red Bull szokása, amely szerint a fejlesztési idő maximalizálása érdekében igyekszik minél későbbre, gyakorlatilag az előszezoni tesztek nyitónapjára halasztani az új autója bemutatóját, évről évre visszafelé sült el, mert nem maradt idejük a hibák korrigálására. Most a csapat főnöke, Christian Horner is elismerte, hogy ebből okulva jövőre előrébb fogják hozni az átadást.
Egy kicsit korábbi időpontot céloztunk meg, a különbség úgy öt nap
– árulta el. – A tervezési folyamat annyira meg van komponálva, és a gyártásra maradt átfutási idők olyan rövidek, hogy az az öt nap a valóságban rengeteget számít, és eldöntheti, hogy lépéselőnyből vagy lépéshátrányból indulunk. Az első tesztre már úgy szeretnénk megérkezni, hogy naponta 100 kört tudjunk teljesíteni."
Ez a Red Bullnak 2014, azaz az új turbókorszak kezdete óta még soha nem sikerült. Horner szerint most előnyt jelent, hogy 2018-ra csak apróbb változások lesznek a technikai szabályzatban, ezért az idén megtanult leckéket jövőre is közvetlenül hasznosítani lehet. A csapatok többsége pontosan emiatt próbálgat már a következő szezonra szánt alkatrészeket vagy koncepciókat a szezon utolsó versenyein.
„Nyilván bízunk benne, hogy a télen a motorunk teljesítménye és megbízhatósága is javulni fog, hiszen ezek létfontosságú tényezők számunkra – utalt arra, hogy a labda a Renault térfelén pattog. – Azt már megmutattuk, hogy az autónk versenyképes. Magyarország óta borzasztóan erősek voltunk."
Ezért mondom, hogy ha az idén megtanultakat át tudjuk vinni a következő évi autóra, jövőre biztosabb alapokról indulunk, mint az idén, amikor Melbourne-ben egy másodperc körüli hátrányunk volt."
A Red Bull a szeptemberi Olasz Nagydíj óta, az elmúlt öt versenyen 57-tel több pontot gyűjtött, mint a konstruktőri összetett 2. helyét megszerző Ferrari.