Az esélyegyenlőség és az egészségügyi előnyök mellett a döntés azért is hasznos lenne, mert ezzel az is eldől, hogy a tervezőknek 660 kg-os autót kell készíteniük, legalábbis erre a minimum súlyra kell optimalizálniuk a konstrukciót. „Hosszú évekkel ezelőtt a pilóta súlya nem számított bele az autó súlyába, aztán valamikor a ’90-es évek közepén hozzáadták” – mondta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója az Autosportnak.
Sokan, köztük a versenyzők is úgy vélik, hogy ez problémát okoz a testsúlyuk kezelésében és néha személyesen is alaposan érinti őket.”
„Úgy gondolom, különösen a fiatalabb versenyzőknél merülhetnek fel egészségügyi problémák a testsúly folyamatos csökkentése miatt, akár egészségtelen szinten is. Személy szerint jónak tartom, mert sok pilóta már évek óta kéri, hogy ezt szüntessük meg és ezt ésszerű is” – nyilatkozta Lowe. A kezdeményezés azért sem véletlen, mert az élcsapatok pilótái egyre magasabbak.