Vágólapra másolva!
Áradoznak a Renault-nál Nico Hülkenbergről és az ifjabbik Carlos Sainzról, akik precíz visszajelzéseikkel jelentősen megkönnyítik a mérnökök életét.

Néhány éven belül ismét a világbajnoki címért szeretne küzdeni a Renault, ahogy fennállásuk legszebb időszakaiban tették. A Lotust visszavásárló, 2016 óta ismét önálló csapatot indító francia márka tavaly nagy hajrával megszerezte a hatodik helyet a konstruktőri bajnokságban, idén innen feljebb lépve szeretnének közelebb kerülni a végső célhoz.

A versenyzői „alapanyag" régóta nem tűnt ennyire jónak az enstone-i istállónál: az F1-es berkekben elismert

Nico Hülkenberg mellett a szintén nagyra tartott Carlos Sainzot indítják, így nem lesznek félkarú óriások,

mint amikor az alulteljesítő Pastor Maldonadóval és Jolyon Palmerrel voltak.

A Renault a rutinos Hülkenberg mellett a negyedik F1-es idényét kezdő Sainz Junior pontos visszajelzéseire is számíthat Forrás: AFP/Picture-Alliance/Hoch Zwei

A Renault technikai igazgatója, Nick Chester azt emelte ki a némettel kapcsolatban, hogy az autó viselkedéséről alkotott véleményével nagyon jól segíti a mérnökök munkáját, akik így könnyebben átlátják, hogyan érdemes változtatni a beállításokon.

„Nicóban az a legjobb, hogy rendkívül kiegyensúlyozottan teljesít. Nagyon gyors, és precízen kifejti, mi az a probléma, ami hátráltatja.

Sokat számít, hogy fontossági sorrendet állítsunk fel a teendők között" – mondta Nick Chester az Autosportnak.

Szerinte az új igazolásuk, a Red Bulltól kölcsönkapott Sainz is sokat beletesz a közösbe. „Carlos kiváló visszajelzéseket ad és szintén gyors. Kettejük révén sok hasznos információ alapján dolgozhatunk, ami nagyon sokat számít."

Carlos Sainz Jr. fiatal kora ellenére gyorsan alkalmazkodott új környezetéhez a Renault-nál Forrás: Renault Sport F1/XPB.cc

Sainz Junior 2017 utolsó négy nagydíján már rajthoz állhatott a Renault-val, két kiesés mellett egy-egy 7. és 11. helyet jegyzett. „Kapásból tetszett neki az autó. Érezte, hogy jobb a tapadása és a leszorítóereje, mint a korábbi autójának [a Toro Rossónak], és a balansz is valamelyest más volt.

„Most már arra törekszik, hogy az autó balanszát jobban az ízléséhez igazítsuk, ami mindkét pilótának segíteni fog." – mondta a spanyolról Nick Chester.

A Renault február 20-án, az interneten mutatja be az új autóját, amellyel hat nappal később, Barcelonában kezdik meg a tesztelést a riválisokkal együtt.