Huszonnégy év után ismét egy francia motorgyártó, a Renault partnereként vág neki az új F1-es idénynek a McLaren. Eddig a wokingi csapat igazgatója, a marketingszakemberként is ismert Zak Brown jórészt „kötelességből" dicsérte a franciákat, újabban azonban a McLaren több neves mérnöke is utalt rá, hogy a Hondához képest szinte felüdülés a Renault-val együtt dolgozni.
A motorfejlesztés természetes velejárója, hogy a mérnökök héttől hétre azon fáradoznak, hogy még több lóerőt sajtoljanak ki az erőforrásból, miközben a hajtómű állóképességének növelése is fontos szempont.
Különösen igaz ez 2018-ban, amikor csupán három erőforrással kell végigcsinálni a 21 versenyes idényt, a negyedik beszerelése után 10 rajthelyes büntetésre számíthat a csapat.
De ha egy alakulat igazán versenyképes autót akar, a motort úgy kell a kasztniba integrálni, hogy az jó hatással legyen az autó menetdinamikai tulajdonságaira is.