Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója a csapat szezonnyitó rendezvényén leszögezte, ő személy szerint támogatja, hogy plusz védelmet kapjanak a pilóták sisakjai, még akkor is, ha a glória ebben a formában nem alkalmas arra, hogy Felipe Massa hungaroringi balesetéhez hasonló, kisebb tárgyak által okozott sérüléseket kivédjen, holott akár egy londoni busz súlyát is elbírja.
Nagy technikai kihívás volt
– ismerte el Lowe a beépítésről. – Sokan beszélnek az aerodinamikai hatásról, de az valójában csekély. Elhelyeztünk a glória körül néhány légterelőt, hogy enyhítsük az aerodinamikai veszteségeket, így ezek igen jelentéktelenek. A legfontosabb pont a glória rögzítése volt a karosszériához, mert hihetetlenül nagy terhelésnek kell ellenállnia.”
Már készül a Glória 2.0
Miközben az F1-ben, az F2-ben és a Formula E-ben lényegében egyszerre, három beszállító alkalmazásával bevezetik a glóriát, az IndyCarban szélvédőt tesztelnek. Ez nem hatotta meg az FIA-t, ők továbbra is a vaskos bukókeret fejlesztésén dolgoznak. Laurent Mekies a Racer.com-nak elárulta, már készül egy új változat, amivel két célt szeretnének elérni.
A középső pillérnél megvizsgáljuk, hogy lehet-e keskenyebb a kilátás miatt és azt is, hogy integrálhatjuk-e jobban [a glóriát] az autóba, hogy végül szebb legyen.”
„Az előző néhány hónap során próbáltunk túllépni a döntéshozatalon és eljutni a megvalósításig. Kiadtuk a glória szabványát, tanúsítvánnyal láttuk el a beszállítókat, ők elkészítették az alkatrészeket, ráadásul az F1-nek, az F2-nek és a Formula E-nek nagyjából egyszerre. Pár hónap elteltével már jól állunk, így nagyobb hangsúlyt adhatunk a fejlesztés második szakaszának” – mondta Mekies.