Vágólapra másolva!
Az F1 menedzsmentje belátta, hogy nem olyan egyszerű átalakítani a versenyek sorrendjét, ahogy ők gondolták. Beszéltek a további tervekről is.

A közeljövőben nem várható, hogy megjelenik a „területi alapú” F1-es versenynaptár, ismerte el Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója az Autosportnak. A Liberty Media egyik első felismerése volt, hogy logisztikai szempontból nem hatékony a nagydíjak sorrendje és korábban már felvetették, hogy kedvező lenne, ha a földrajzilag közel eső helyszínek egymást követnék a naptárban.

A csapatok és a közönség egy része már régen is bírálta az F1 korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone eljárását a versenynaptár szervezése terén. Ecclestone-t elsősorban azért kritizálták, mert a rendezők igényeit vette figyelembe, ezért gyakran hatalmas távolságokat kell megtenni a futamok között, magasak a logisztikai költségek és fárasztó is az utazás.

Nem lesz reform a versenynaptárban Forrás: NurPhoto/Joan Valls/Urbanandsport/NurPhoto/G3-Cat

A térképre ránézve könnyen csoportosíthatók lennének a versenyek, azonban ez általában nem érdeke a pályáknak, még úgy sem, hogy regionális szponzorációs szerződéseket is köthetnének és a közönséget is hatékonyabban kihasználhatnák. Ausztrália viszont ragaszkodik a szezon első nagydíjához, Abu-Dzabi akar lenni a szezonzáró, Bahrein pedig távol kíván maradni a másik arab futamtól.

– mondta Bratches a területi alapú versenynaptárról. – Próbáljuk ezt a hajót irányba állítani, hogy hatékonyabban működjön a rajongók számára, így egy adott időzónában kalauzolhatnánk őket. Az F1-nek is jót tenne az utazási költségek csökkentése miatt és szponzorációs lehetőségeket is nyitna, mert vannak, akik csak Európában, Amerikában vagy Ázsiában akarnak jelen lenni.”

A csapatok idén kénytelenek kevesebb pénzzel beérni Forrás: Red Bull Content Pool

Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója arra is kitért, hogy nem akarják erőszakosan felemelni a futamok számát egy adott szezonban, inkább minőségi versenyeket szeretnének. Kimondta, hogy a szerződéseik évi 25 verseny megrendezését teszik lehetővé, de kijelentette, egyelőre arra összpontosítanak, hogy a meglévő futamokból kihozzák a legtöbbet.

Az Auto Motor und Sport a múlt héten arról számolt be, hogy Vietnám és Miami közel áll a versenyrendezéshez, de tárgyalnak Argentínával is. Carey elárulta, Németország idei helye csak rövidtávú a versenynaptárban, a jövőbeli versenyekről annyit mondott: „Izgalmas lehetőségeink vannak, ha valóra akarjuk váltani őket.”

Kevesebbet kapnak a csapatok

Nem a versenynaptár az egyetlen terület, ahol az új menedzsment reformjai rövidtávon nem működnek. Carey kijelentette, a gyors dollárok helyett hosszútávú megtérülésre törekednek, ezért költenek óriási összegeket az F1-et működtető szervezet fejlesztésére és marketingre. A legutóbbi hír, hogy a Brian Tyler, egyebek mellett a

a „Vasember”, a „Halálos Iramban” és „A feláldozhatók” franchise zeneszerzője készíti az F1 új szignálját.

Ennek költségét (is) azonban részben az F1-es csapatok állják. A Formula One Group pénzügyi jelentéséből már kiderült, hogy a csapatok jogdíjbevételei idén megcsappannak, a Formula Money pedig kiszámította, hogy a csapatok összesen 31,8 millió dollárt buknak, ami átlagosan 3,2 millió. A legtöbbet a Ferrari kénytelen elkönyvelni.

CsapatVeszteség
Ferrari6,9 millió dollár
Mercedes5,2 millió dollár
Red Bull Racing4,3 millió dollár
McLaren3,5 millió dollár
Force India2,7 millió dollár
Williams2,5 millió dollár
Toro Rosso2,2 millió dollár
Renault1,9 millió dollár
Sauber1,8 millió dollár
Haas0,8 millió dollár