Vágólapra másolva!
A Haas előszezoni tempójára Lewis Hamilton és Toto Wolff is felfigyelt, szerintük az amerikai istálló okozza majd a legnagyobb meglepetést az idénynyitón.

A Mercedes W09 kiváló megbízhatóságot és erős tempót mutatott az előszezoni tesztek során, így a címvédő istálló magabiztosan várhatja az egy hét múlva kezdődő F1-es idényt. Noha a legjobb köridő a Ferrarié lett, ennek az volt az oka, hogy ők felrakták az autóra az új hiperlágy gumikat, a Mercedes viszont hozzájuk sem nyúlt.

"Nem használtuk őket, mert úgy éreztük, csupán egyetlen körre alkalmasak – magyarázta Toto Wolff csapatfőnök. – A tesztelés viszont az adatgyűjtésről és a beállítások megértéséről szól. A hiperlágy keverék egyszerűen csak még jobb tapadást biztosít, mint az ultralágy."

A Mercedes a jelek szerint készen áll az újabb címvédésre Forrás: DPPI

"A versenyzőink elégedettek voltak az autóval, ami jó kiindulási alap. Úgy tűnik, sikerült irtani a tavalyi autóban meglévő szeszélyességekből" – mondta az F1 hivatalos oldalának, de azért hozzátette:

Veszélyes optimistának lenni a tesztelés után."

A versenyszimulációkon futott és a gumikeverékek közötti eltérésekkel korrigált köridők alapján a Mercedes néhány tizeddel a Ferrari és a Red Bull előtt járhat, de a valós erősorrendre természetesen csak az Ausztrál Nagydíjon derül fény.

A Haas lehet az idei meglepetéscsapat

Abban sok szakértő egyetért, hogy valószínűleg ez a három csapat marad az élbolyban. A Mercedesnél ugyanakkor felfigyeltek a Haas teljesítményére,

amely csendben beelőzhette a Force Indiát, a McLarent és a Renault-t, legalábbis a gumikeverékekkel korrigált köridőket figyelembe véve.

A Haas a surranópályán a középmezőny élére ugrik? Forrás: AFP/Josep Lago

Amikor Hamiltont arról kérdezték, melyik csapat okozhat meglepetést, egyből a Haast említette, ahogy főnöke is.

"Az adataink szerint nagyon gyorsak voltak – mondta Wolff. – Nagyon remélem, hogy tényleg ilyen erősek. Megérdemelnék. Gene [Haas, a tulajdonos] kockázatokat vállalt, igazi vállalkozó. 'Őrült' Günther [Steiner, a csapatfőnök] mindent belead, jól irányít."

Ugyanakkor az üldözőboly többi tagjának lemaradását sem látja tekintélyesnek.

Szerintem több istálló épphogy csak le van maradva az első háromtól, bármelyik okozhat meglepetést."

Azt természetesen ő sem tudja, a többi csapat mennyi benzinnel futotta a legjobb időket. A Haas a piros csíkos szuperlágy gumin érte el a legjobb, 1:18.3-as idejét a tesztek alatt, és ezen a keveréken alig voltak lassabbak a Ferrarinál.