Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint a csapat szoftverei elszámolták magukat, ezért ért vissza Sebastian Vettel az addig magabiztosan vezető Lewis Hamilton elé. Ez a győzelmükbe került.

Óriási meglepetésre a Sebastian Vettel és a Ferrari elorozta a győzelmet a Mercedes és Lewis Hamilton elől az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. Hamilton a pole pozícióból indulva magabiztosan vezetett, de a logikus pillanatban kereket cserélt, ezért a pályán a 3. helyről kezdő Vettel autója mögé került, mivel a Ferrari elhúzta az első etapot.

A német pilóta állt az élen, amikor Romain Grosjean kiesése miatt virtuális Safety Car-fázis lépett életbe vagyis a mezőny csak meghatározott, lassított tempóval közlekedhetett a pályán. A Ferrari kihasználta az alkalmat, behívták a boxba Vettelt, mert így a szokásosnál sokkal kevesebb időveszteséggel lecserélhették a kerekeit. A Mercedes megdöbbenésére a Ferrari az élen maradt.

Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma 1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Paddy Lowe, Williams Racing, Lawrence Stroll
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma 1 Melbourne
Forma-1 Melbourne
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1 2018-as mezőnye az Ausztrál Nagydíjon
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, GridKids
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, GridKid, Grid Kid
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Romain Grosjean, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Chase Carey, Liberty Media, Formula One Group
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Claire Williams, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, rajt
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Lance Stroll, Williams Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Ross Brawn, Alain Prost, Renault Sport Racing
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Safety Car, Medical Car
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Force India
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Sergio Pérez, Force India

Hamilton hiába volt gyorsabb a futam második fele során is, nem került még támadási pozícióba sem, sőt az utolsó körök során vissza kellett vennie a tempójából a gumikopás miatt, így a tavalyi évhez hasonlóan ismét Vettelt intette le elsőként a kockás zászló.

„Ezt nagyon nehéz elviselni, mert megvolt a tempónk – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója a Sky Sportsnak. – Valamiért mégis lemaradtunk a győzelemről, ki kell találnunk, hogy miért. Azt gondoltuk, van 3 másodperces előnyünk, nem tudom, hova lett. Meg kell kérdeznünk a számítógépeinket és most pont ezt is tesszük.

Wolff néhány perccel később már pontosabban is tudott fogalmazni, elárulta, hogy a szoftverük „azt mondta, 15 másodpercre van szükség [a VSC-s kerékcseréhez], nekünk volt 12, ennek elegendőnek kellett volna lennie, de nem volt az” – foglalta össze. Kifejtette, hogy az általuk felhasznált adatok terén is keresik a megoldást.

Ennyin múlt a győzelem sorsa

„Úgy gondolom, szoftverhibánk van a VSC-vel kapcsolatos adatok terén. Olyan különleges helyzet alakult ki a pályán haladó autók között, amire még nem volt példa. Az egyik nagy sebességgel ment, a másik lassan. A rendszereink rosszul számították ki a [szükséges] különbséget – vélte Wolff, aki nem emberi hibát sejtett. – Az algoritmus és

Wolff nem kifogásolta a VSC szabály használatát, elismerte, korábban ők is voltak már szerencsések, ezért nem akarta a Ferrari érdemeit kisebbíteni. „Három csapat is versenyképes köröket futott ma, ez pozitívum – vélte. – Erősek vagyunk, de pofont kaptunk, pedig mindenki azt várta, hogy könnyedén megnyerjük mind a 20 futamot. Nem ez a helyzet, az első három [csapat] nagyon közel jár egymáshoz és mindenki ezt akarja hallani.”

Még Hamilton sem tudott előzni

A Mercedes csapatfőnöke rámutatott, hogy pilótája a furcsa helycsere után is „teljes erővel támadott, de láthatták, hogy itt elég nehéz előzni. Még a Lewishoz hasonló, kiváló előzési képességekkel rendelkezőknek is fel kellett adnia, mert a gumik nem bírták volna végig” – emlékeztetett arra, hogy Hamilton 6 körrel hamarabb cserélt lágy abroncsokra Vettelnél.

Vettel simán tartotta a jóval gyorsabb Hamiltont Forrás: AFP/Paul Crock

A brit pilóta azonban nem a gumikra vezette vissza a vereséget, hanem arra, hogy ismeretei szerint „statisztikailag ezen a pályán a második legnehezebb az előzés és 1,8 másodperces, vagy valami hasonlóan őrületes tempókülönbség kell ehhez. [Vettelnek] nyilván újabb abroncsai voltak, én próbáltam a lehető legközelebb kerülni hozzá, de az aerodinamika miatt ez nagyon trükkös.”

„Nyomást helyeztem rá, mert láttam tőle néhány hibát, de aztán én is elfékeztem magam, kiszélesítettem a pályát, túl magasra szökött a motor hőmérséklete és ennek a motornak hét futamot ki kell bírnia, ezért a végén arra gondoltam, hogy majd máskor megvívjuk ezt a csatát és megóvtam az erőforrás épségét.”

Bottas a középmezőnyben harcolt a futamon Forrás: DPPI/Florent Gooden

Hamilton korábbi csapattársa, a Sky Sports szakértőjeként is dolgozó Nico Rosberg szerint „kis szerencse” is kellett a Ferrarinak a győzelemhez, de hozzátette: „Hihetetlen, hogy a Mercedes szoftvere 5 másodperccel elszámolta magát, ez az F1-ben egy egész világ – mondta. – Ez azonban még csak az első verseny, a Mercedes tempója lenyűgöző volt és amikor nyomta, Lewis is gyorsan ment. Nem hiszem, hogy aggódni kellene a Mercedesnél.”

Bottas versenye sem volt könnyű

A szombati baleset után Valtteri Bottas csak a 15. rajthelyről kezdhette meg a futamot, de Niki Lauda, a csapat ügyvezetői jogkör nélküli elnöke így is a 6-7. helyre várta őt a futamon. Bottas végül a Haas-Ferrarik drámai kiesése ellenére is csak a 8. helyig jutott el, miután nehezére esett az előzés és az erőforrása is túlmelegedett, ezért elmondása szerint minden körben spórolnia kellett.

Ez most nem lekörözés volt Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Gondoltuk, hogy nehéz lesz, már csak azért is, mert nagy tempóelőny kell az előzéshez, ha a másik srác nem hibázik. Itt az egész második etap során vonatoztam. Nem sok dolog történt, ami segített volna nekem. Talán a VSC-vel nyertem egy kicsit, mert az alatt álltam ki, de utána bosszantott, hogy remek autónk van, mégis tehetetlen voltam.”

A „remek autó” azért mégsem volt hibátlan, mert Bottas szerint elszámolhatták a motor hűtésigényét, ezért 2-2 kör után le kellett maradnia az ellenfelei mögött.

„Nincs már nagy különbség a motorok teljesítménye között – vélte Bottas. – A Renault-nál még mindig jobbak vagyunk egy kicsivel, de ez velük szemben sem óriási előny. Nem mentek rosszul a kanyarokban, ennél tényleg nem tudtam közelebb menni hozzájuk” – tette hozzá, miután Nico Hülkenberg mögött ért célba.

Hamilton már a kiállás előtt is Vettelt figyelte

Noha Bottas hétvégi eredményei miatt is bánkódhatnak, a Mercedesnek mégis Hamilton veresége a legfájóbb fejlemény. A brit pilóta a futam után azt mondta, a csapatnál nem tudtak neki egyértelmű magyarázatot adni és elárulta, ő is mehetett volna tovább az első etapban, mert vigyázott az abroncsaira. Szerinte ő már a verseny elején is az akkor még csak 3. helyezett Vettelt figyelte.

„A Ferrarinál mindig az egyik az egyik pilótát játsszák meg. Most két ászuk volt, az egyikkel rákényszerítenek, hogy reagáljak az elévágás elkerülése érdekében, a másiknak viszont szabad az út. Én úgy voltam vele, hogy a 3-as számot kell figyelni, mert vele versenyzek igazán.”