Már csak a Williams istálló szerénykedik pont nélkül a 2018-as konstruktőr-világbajnoki tabellán. A korábbi világbajnok csapatnál nagy a baj: az autó lassú, nem stimmel a balansza, és a két pilóta,
Lance Stroll és Szergej Szirotkin túl kevés tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy érdemben segíteni tudja a mérnökök munkáját.
Szahírban Stroll a 18., Szirotkin a 20. (utolsó) rajthelyet szerezte meg, ám a kanadai körideje – a legjobb, amire a Williams képes volt a hétvégén – 1,340 másodperccel gyengébb volt, mint a csapat legjobb edzésköre egy évvel korábban. A leggyorsabb versenykörök összehasonlítása szintén lehangoló képet mutat: az FW41-es versenybeállítással 3 tizedmásodperccel lassabb, mint az elődje volt.
„Mindenkinek vannak problémái, de a mieink komolyabbak"
– ismerte el a csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe az Auto, Motor und Sportnak.
„A téli tesztek eredményei még azt sejtették, hogy a hatodik, hetedik legjobb autó a miénk. Ezért lepődtünk meg, hogy sem Melbourne-ben, majd különösen Bahreinben nem tudtunk megfelelni a várakozásoknak."
A 19 éves Stroll kerek perec kijelentette: jelenleg a Williams a leglassabb autó a mezőnyben. „[Bahreinben] igyekeztem a legtöbbet kihozni belőle, és ebben a helyzetben az volt a legtöbb, hogy megvertem a csapattársamat. Ez az egyetlen vigaszom" – nyilatkozta a kanadai pilóta a Journal de Montrealnak. Amikor arról kérdezték, mi a gond az autóval, azt felelte:
„Nem jó a balansz, lassúak vagyunk kanyarok bejáratánál, a csúcsponton és a kijáratnál, vagyis mindenhol."
Szirotkin menedzsere, a korábbi F1-es pilóta, Mika Salo viszont úgy véli, az FW41 alapvetően nem rossz autó, de sok analízisre lesz szükség, hogy a mérnökök kiaknázzák a benne rejlő lehetőségeket.
Papíron stimmelnek az aerodinamikai adatok, az autó jobb, mint a tavalyi volt.
De meg kell oldanunk, hogy [a teljesítmény] a pályán is megjelenjen. Szerencsére olyan remek mérnökök dolgoznak a csapatnál, mint Paddy Lowe, vagy Rob Smedley. Ha ők nem birkóznak meg ezzel a feladattal, akkor senki más."