Nagy bajban lenne a Williams a Liberty költségplafonja nélkül

Forma-1, Kínai Nagydíj, Lance Stroll, Williams F1 2018
Canadian F1 driver Lance Stroll of Williams-Mercedes steers his car during the qualifying session for the 2018 Formula One Chinese Grand Prix at the Shanghai International Circuit in Shanghai, China, 14 April 2018. It's still early, but it looks like Ferrari is back. Ferrari's Sebastian Vettel claimed pole position for Sunday's Chinese Grand Prix, where the German will be going for his third straight victory to open the Formula One season. Vettel and Ferrari teammate Kimi Raikkonen will start on the first row in Shanghai. Mercedes, which has dominated the last four seasons, will start on the second row with Valtteri Bottas ahead of No. 4 Lewis Hamilton - the defending and four-time series champion. The famous Italian team has not won a season title in 11 years with Kimi Raikkonen champion in 2007. But Bottas is already hinting that rival Ferrari is the team to beat.
Vágólapra másolva!
Fellélegezhet a Williams Racing, a Liberty Media 2021-től érkező költségplafonja miatt nem kell attól tartaniuk, hogy tönkremennek.

Két héttel ezelőtt, Bahreinben terjesztette az F1-es csapatvezetők elé a 2021-től életbe lépő szabályozást a Liberty Media, amelynek egyik legfontosabb eleme a 150 millió dolláros költségplafon. Ezt az éves keretösszeget – bizonyos kivételek mellett –

egyik istálló sem lépheti át, ami nagy segítség a szegényebb csapatoknak.

Az új elképzelések egyik haszonélvezője a Williams Racing lesz, amelynek csapatfőnöke a RaceFans-nek elismerte: nagy bajba kerültek volna, ha a Liberty nem dob nekik mentőövet. „Az én szempontomból nézve,

– szögezte le Claire Williams Sanghajban.

A Williams nem lehet büszke az idei teljesítményére, Stroll a 14. helyen ért célba a Kínai GP-n Forrás: Imagine China/Zhou Junxiang

„[Bahreinben] nagyon örültem a bejelentésnek, de ilyenkor mindig vannak negatív emberek. Szerencsénk van, hogy minket kedvezően érint, ugyanakkor azt is demonstrálja, hogy ez a csapat – a pályán mutatott teljesítménytől eltekintve – jó példa arra, hogyan kell egy [Forma-1-es] csapatot működtetni" – véli Claire Williams.

Hozzátette: szerencséjük van, mert az éves költségvetés limitálása miatt

nem kell leépíteniük az alkalmazotti létszámot, míg a Ferrari, a Mercedes vagy a Red Bull nem kerülheti el ezt a fájdalmas lépést.

Claire Williams nem örül a leépítéseknek, de úgy véli, a csapatvezetőknek tágabb perspektívából kell nézni az F1 érdekeit Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Nem ismerem a pontos számokat, és tudom, nehéz dolguk lesz a [többi] csapatoknak az átszervezésekkel. Természetesen nem tudok örülni [akár] egyetlen állás elvesztésének sem, és fáj kimondanom, de olykor az átfogó, nagyobb képet kell nézni a sportág [jövője] érdekében" – jelentette ki Claire Williams.