A Forma-1 mellett a nagyrészt a száguldó cirkusz versenyhétvégéin, annak betétfutamaként szereplő Forma-2 az a sorozat, amelyben az idei évtől kötelezővé tették a glóriát. Akárcsak a nagytestvér esetében, itt sem aratott osztatlan sikert a kinézete, a barcelonai sprintversenyen azonban nagy valószínűséggel komoly sérüléstől mentette meg Makino Tadaszukét.
A Russian Time japán versenyzője Fukuzumi Nirei-el ütközött a pálya négyes kanyarjában, az Arden-pilóta autója pedig szó szerint felmászott a Honda-támogatott Makino versenygépére. A kamerák jórészt lemaradtak az esetről, Makino azonban a verseny után posztolt néhány képet autójáról, jól látszik, hogy az oldaldobozok és a fedélzeti kamera megsérültek, a glórián pedig jókora nyomok keletkeztek.
Makino sértetlenül úszta meg a balesetet, szerinte ebben nagy szerepe volt a fejvédőnek.
Nem tudom, hogy pontosan mi történt, de azt hiszem nélküle a kerék eltalálta volna a fejemet.
– nyilatkozta a japán. – Amikor először teszteltem az autót, nem tetszett a glória, mert nehéz tőle látni, de ma segített. Nagyon fontos a szerepe. Most már értem, hogyan működik. Meglepődtem, hogy mennyit jelentett."
Charlie Whiting, az F1-es hétvégék versenyigazgatója szerint csúnya vége is lehetett volna a bukásnak.
Ki fogjuk vizsgálni a balesetet. A látott felvételek alapján sokkal rosszabb is lehetett volna a glória nélkül
– nyilatkozta Whiting a Reutersnek. – Ez az előzetes megállapítás. A keréknyomok alapján az egyik autó a másikra került, de nem igazán láttam, hogy mindez hogyan történt. Mindenesetre ahol a nyomok elkezdődnek a glórián, az pontosan az a terület, ahol a tesztek során terhelik az eszközt, úgyhogy még ha konkrétan nem is az életét mentette meg, a szerkezet nélkül igen csúnya következményei lehettek volna a balesetnek."
A balesetet látva Jean Todt, az FIA elnöke a Twitteren megjegyezte, a biztonság az autóversenyzésben is mindenek felett áll, pont az ilyen esetek miatt tették kötelezővé a glóriát.
Az IndyCarban mindeközben az esetleges fejsérülések felismerésére vezettek be nagy előrelépést jelentő tesztet. Az Egyesült Államok elsőszámú formaautós sorozatának orvosi csapata által forradalminak minősített újítás a balesetek okozta agyrázkódás következményeit vizsgálja.
Az I-PAS rendszer lényege, hogy objektív mérésekkel támasztja alá az orvosok klinikai gyanúját a balesetek után. A teszt egy virtuális szemüveghez hasonló eszköz segítségével a szem motoros funkcióit és az alany reakcióidejét méri, változást vagy abnormális működést keresve a pilóta idegrendszerében.
A legjobban az EKG feltalálásához tudnám hasonlítani ennek a tesztnek a bevezetését
– nyilatkozta Dr. Terry Trammemell, az IndyCar biztonsági tanácsadója. – Korábban az orvosok meg tudták hallgatni a páciens mellkasát sztetoszkóppal, hallották a szívverést és a szívritmust, az EKG-val azonban már objektív méréseket is végezhettek, amelyeket nem befolyásolt az alany viselkedése."