Vágólapra másolva!
Ugyan a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még nem jelentette be a 2019-es versenynaptárat, lapértesülés szerint a következő szezon decemberben érhet véget, amire 1963 óta nem volt példa. Az F1 vezetői eközben lehetséges új helyszínekkel folytatnak megbeszéléseket.

Régóta téma, hogy hány futamot és milyen eloszlásban kellene rendezni egy F1-es idényben. Nem is olyan régen még a 16-17 futamos versenynaptár számított általánosnak, azelőtt pedig még ennél is kevesebb futamot bonyolítottak le egy szezonon belül. A 20 versenyes határt először 2012-ben érte el a sorozat, azóta pedig – az idei szezont is beleértve – négyszer rendeztek legalább ennyi, vagy eggyel több futamot. Az idén 21 helyszínre látogatnak el a csapatok.

Ötvenhat év után Abu-dzabiban rendezhetnek ismét decemberi F1-es futamot Forrás: NurPhoto/Robert Szaniszlo

A 2018-as szezon 245 napon át tart, a március 25-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődött és november 25-én, az Abu-dzabi Nagydíjjal ér véget. Jövőre azonban változik a helyzet, a Racefans értesülései szerint két héttel hosszabb lesz az idény és decemberben, szintén Abu-dzabiban zárul.

A későbbi idényzáró az októberre tervezett Miami Nagydíjnak biztosíthat helyet.

Az ausztrál verseny egy héttel korábbra, március 17-re kerül, így a második, bahreini és a harmadik, kínai verseny között az idei egy helyett két hét szünet lesz. Sanghajban rendezik egyébként a Forma-1 történetének 1000. versenyét.

Azzal, hogy az utolsó futam decemberre kerül, több mint 50 éve nem látott helyzetet teremt az FIA, utoljára ugyanis 1963-ban rendeztek versenyt az év utolsó hónapjában.

A dél-afrikai East London városában három nappal az újév előtt köröztek a pilóták, a több mint két órán át tartó futamot az év világbajnoka, Jim Clark nyerte.

Könnyen lehet, hogy Hockenheim az idén rendez utoljára Német Nagydíjat Forrás: AFP/Patrik Stollarz

Ami a versenyeket illeti, a 2019-es szezon első fele változatlan maradhat, a Német Nagydíj jövője azonban továbbra is kérdéses, miután az év végén lejár az a szerződés, amelynek értelmében csak páros években, a Hockenheimring és a Nürburgring felváltva rendezi a versenyt.

Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója a Racefansnek elmondta: a 21 futam a határ, a lehetséges új helyszínek a jelenlegiek kárára kerülhetnek be a versenynaptárba. A következő évek során évi 2-3 versenynek jár le a szerződése, közülük kerülhetnek ki azok, amelyek nem maradnak bent a naptárban.

– nyilatkozta Carey. – Ideális esetben a hosszú távú együttműködésre törekszünk, ugyanakkor a változások az élet velejárói."

Minden esély megvan rá, hogy jövőre Miamiba is ellátogasson az F1 mezőnye Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Darrell Ingham

Az F1 elnöke a mennyiségbeli változások helyett a minőségre törekszik, ezért jövőre valószínűleg csak a Miami Nagydíj lehet új helyszín, a későbbi szezonokra azonban nem vetette el továbbiak megjelenését sem.

„Az idén meglehetősen széles a palettánk európai versenyekből, de még itt is vannak, akik saját futamot szeretnének. Vannak olyan helyszínek, amelyek nem hiszem, hogy működnének, ugyanakkor olyanok is, amelyek érdekesek, megbeszéléseket folytatunk velük, és majd meglátjuk, ezek hova vezetnek."