Nem úszta meg baleset nélkül az F1 mezőnye az első kanyart a Brit Nagydíj első edzésnapján: Romain Grosjean délelőtt egy megpördüléssel a szalagkorlátba állt, miután az új DRS zónából kilépve túl későn csukta le a hátsó szárnyát és nem volt meg a tapadása az elforduláshoz a padlógázas íven.
"Később csuktam le a DRS-t, mint az előző körben, de a légáramlás nem állt helyre, hiányzott hátulról a leszorítóerő" – nyilatkozta a Haas pilótája, akinek a kasztniját ki kellett cserélni, így nem tudott részt venni a második tréningen.
A hétvége előtt kérdés volt, hogy a padlógázas kanyart DRS-sel is be tudják-e venni az autók, és a beszámolók alapján úgy tűnik, ehhez csak a Red Bullnak van meg a leszorítóereje.
Az időmérőn viszont, amikor már tét lesz, másokat is csábíthat a rizikó,
és Lewis Hamilton szerint "felesleges veszélyt" jelent az új DRS zóna. A Mercedes csapatmenedzserét, Ron Meadows-t már korábban figyelmeztette erre.
"Szóltam neki, hogy beszéljen Charlie [Whiting versenyigazgatóval], mert ebből baleset lesz.
Őrületes sebességgel megyünk bele az első kanyarba. És mi történt pénteken? Én megmondtam
– nyilatkozta pénteken.
A versenyzők becslése szerint köridőben legfeljebb 1-2 tizedet nyerhet az, aki DRS-sel veszi be az első kanyarkombinációt, de ez a gumik terhelését is növeli. Grosjean csapattársa, Kevin Magnussen azt mondta, kis híján csúnyán pórul járt, amikor felmérte, megteheti-e ő is.
"Megpróbáltam egyszer, és majdnem ugyanúgy jártam, mint Romain. Mi nem vagyunk képesek rá. Még közel sem vagyunk ehhez, ezért hihetetlen, hogy a Red Bull megcsinálja" – mondta. Pierre Gasly szintén arról számolt be, hogy egyszer megpróbálta a DRS-es kalandot, de majdnem kicsúszott.