Társoldalunk:

Ferrari körrekord és baleset a Hungaroringen

2018.07.31. 10:14

Több csapat is kipróbálta az új, 2019-es szabályoknak megfelelő első szárnyakat a Hungaroringen. A versenyzők közül is maradtak nagy nevek a nyári szünet előtti tesztnapon.

A Williams és a Force India elsőként próbálta ki a 2019-es szabályoknak megfelelő, kiszélesített és egyszerűbb felépítésű első vezetőszárnyakat, amelyektől azt reméli az FIA és a Liberty Media, hogy jövőre megkönnyítik az előzést. A szélesebb kialakítás miatt a leszorítóerő várhatóan javul, a kevesebb légterelő pedig a turbulenciát mérsékli.

Mivel a szezon végéig mindössze ez a két tesztnap áll rendelkezésre, a kisebb csapatoknak kulcsfontosságú, hogy már most információra tegyenek szert az új alkatrészek által keltett hatásokról, így a hétvégén hivatalosan csődbe jutott Force India és az idei szezon során komoly aerodinamikai problémákkal küzdő Williams is rögtön bevetette az új alkatrészt.

A Force India bevetette az új első szárnyat - Galéria!Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

Az autók külső megjelenését és az arányait már most láthatóan befolyásolja az új elem, ami a 2009-2016 közötti légterelőkre emlékeztet, és a szélessége miatt várhatóan sokkal könnyebb lesz majd letörni olyan helyzetekben, mint amibe Valtteri Bottas és Sebastian Vettel is került a vasárnap rendezett Magyar Nagydíjon.

A tesztelés igen aktívan indult, az első óra során már 10 pilóta kilátogatott a pályára, 

a Williams, a Force India és a Red Bull az új légterelők hatásait vizsgálta aerodinamikai mérőkeretekkel. Előbbi két istálló több kört is teljesített az új elemmel, míg Daniel Ricciardo autójára az első installációs körre egy olyan 2018-as szárnyat szereltek fel, amiről levették a jövőre már nem használható, kiegészítő légterelőket.  

Giovinazzi az élre repítette a Ferrarit - Galéria!Forrás: Hungaroring

Napközben elterjedt, hogy a Red Bull új első szárnyat is tesztelt, Ricciardo ezt azonban nem tudta megerősíteni. „Őszintén, tényleg nem tudom – felelte a GPhírek kérdésére. – Nekem nem mondták. Azt tudom, hogy kipróbáltunk néhány dolgot és mérőkereteket is felszereltünk, de nem tudom, hogy új első szárny is volt-e. Lehet, hogy csak valami apróság volt, ami nem is számít. 

Ricciardo a tesztnap vége után elárulta, hogy futott néhány kört alacsony üzemanyagszinttel, de ezt pont megszakította az eső

és a nap során inkább hosszabb etapokkal foglalkoztak és különböző beállításokat próbálgattak. Eredményesnek nevezte a napot attól függetlenül is, hogy az eredménytáblázaton csak a 6. helyet foglalta el. A Pirelli 2019-es abroncsainak prototípusával is ment, azokat az ideitől igen különbözőknek tartotta. 

Körrekord a Ferraritól

A tavalyi magyarországi teszt legjobb idejét Sebastian Vettel érte el a második nap délelőttjén, a német 1:17.124 alatt ért körbe a Hungaroringen, amivel jócskán elmaradt a pár nappal korábban az időmérőn futott 1:16.276-os, pole pozíciót érő idejétől. Az idén egyelőre 1:20 alá is alig mentek be a csapatok, féltávnál a Ferrarinál tesztelő Antonio Giovinazzi vezet 1:19.648-cal, amelyet lágy gumi ért el a harmadik órában.A maranellóiak tesztpilótája a 99-es számmal köröz az SF71-H-ban, ami azért érdekes, mert a hivatalos versenyhétvégéken a 36-ost használja.

Összehasonlításképpen a Magyar Nagydíj hétvégéjének legjobb ideje 1:16.170 volt, amelyet Vettel a 3. szabadedzésen ért el. Giovinazzi mögött a McLarennél tesztelő Lando Norris végzett 318 ezredes hátrányban, a Forma-2-es bajnokság jelenlegi második helyezettje a közepes gumikon futotta legjobbját. Az utolsó pilóta, aki 1:20-on belülre került, a Force Indát tesztelő Nicolas Latifi volt.

George Russel teljesítette a legkevesebb kört - Galéria!Forrás: Hungaroring

A legtöbb pilóta a lágy gumit részesítette előnyben, ami pedig a körszámot illeti, azon a tabellán délelőtt Brendon Hartley végzett az élen, miután 94-szer ért körbe a Hungaroringen. Feltűnően keveset futott a Forma-2 éllovasa, George Russell, akit délelőtt váltóhiba hátráltatott. 1:20.231-gyel a 6. helyen zárt a félidei tabellán.

Az egy órás ebédszünet után 14 órakor váltott ismét zöldre a lámpa a bokszutca végén, Hartley pedig a nap addigi legszorgalmasabbjaként jóllakottan sem vesztett a lelkedeséséből és elsőként hajtott a pályára. Nem meglepő módon ő lett az első pilóta, aki elérte a 100 körös határt is, amelyet később rajta kívül még hárman, Ricciardo, Latifi és Gelael ugrott meg. 

Sean Gelael keddi tesztnapja balesettel ért véget - Galéria!Forrás: Hungaroring

A tempósabb köröket is délutánra tartogatták a csapatok, elsőként az élen álló Giovinazzi villantott egyet és előbb 1:18.014-es, majd 1:17.807-es idejével 2 másodpercet vert az időközben a második helyig felkapaszkodó Ricciardóra. Itt azonban nem állt meg a Ferrari és felpakolta az SF71-H-ra a Magyar Nagydíjon a kínálatban nem szereplő szuperlágy gumikat, amelyeken

Giovinazzi 1:16.887-re szorította le a lécet, majd kijött a hiperlágyakon és 1:15.870-nel megfutotta a Hungaroringen valaha elért leggyorsabb kört.

Ez 3 tizeddel volt jobb Vettel pár nappal korábban, a szombati 3. szabadedzésen elért körénél, jóllehet, Vettel azt az ultralágyakon érte el, az időmérőre pedig vélhetően tovább javítottak volna a versenyzők, az eső azonban megfosztotta ettől őket. Giovinazzi további rekordhajhászását egy baleset szakította félbe, a Pirelli gumijait tesztelő Gelael 110. körében odacsapta a Toro Rossót a 11-es kanyarban, ami miatt bő tíz percre félbe kellett szakítani a tesztet. Az újraindítás után a Ferrarinál nem tétlenkedtek, gyorsan kiküldték Giovinazzit a hiperlágyakon, aki első gyorskörében 1:15.648-ra javította a nem hivatalos körrekordot.

Esőben is kimerészkedtek a pilóták - Galéria!Forrás: Hungaroring

A zavartalan körözés nem tartott sokáig, fél 5-kor ugyanis elkezdett esni az addig napsütötte Hungaroringen, a bokszba kényszerítve a versenyzőket. Úgy tűnt, ezzel vége is a tesztnek, Giovinazzi, Ricciardo és Norris azonban tett egy kísérletet a vizes aszfalton.

A hungaroringi F1-es teszt 1. napjának eredménye

# versenyző csapat köridő kör
1. Antonio Giovinazzi Ferrari 1:15.648 96 kör
2. Marcus Ericsson Sauber 1:18.155 95 kör
3.  Brendon Hartley Toro Rosso 1:19.251 126 kör
4. Lando Norris McLaren 1:19.294 107 kör
5.  George Russell Mercedes 1:19.781 49 kör
6. Daniel Ricciardo Red Bull 1:19.854 125 kör
7. Nicholas Latifi Force India 1:19.994 103 kör
8. Nico Hülkenberg Renault 1:20.826 63 kör
9. Oliver Rowland Williams 1:20.970 65 kör
10. Sean Gelael Toro Rosso 1:21.451 109 kör

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK