Társoldalunk:

Leállíthatja F1-es juniorprogramját a Mercedes

2018.09.03. 19:03

Toto Wolff szerint nincs értelme finanszírozni a fiatal tehetségek pályafutását, ha nem jut nekik ülés az F1-ben. Kizárta, hogy újabb istállót indítsanak a mezőnyben.

Nehéz helyzetbe került a Mercedes, miután Lawrence Stroll és üzlettársai átvették a Force India irányítását és a pletykák szerint Esteban Ocon helyére ültetnék be a Williamsnél versenyző Lance Strollt. Ocon pályafutását a Mercedes támogatja, és a francia fiatal annak ellenére is esélyes az egyik Ezüstnyíl ülésére, hogy egyelőre Valtteri Bottasnak szavaztak bizalmat Lewis Hamilton oldalán.

Ha Stroll átnyergel a Force Indiához, a Mercedesnek új állást kell találnia Ocon számára, de ez nem olyan egyszerű, mert a szintén Mercedes motorokat használó Williamsnél más pilóták élveznének elsőbbséget (például a szerződéssel rendelkező Robert Kubica vagy potenciális orosz befektetők pártfogoltjai), a Renault-nak pedig azért nem kellett Ocon, mert a Mercedeshez kötődik.

George Russell a Hungaroringen tesztelte a MercedestForrás: Hungaroring

Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója az Autosportnak kijelentette, ha nem találnak üléseket a fiatal versenyzőik számára, akkor az egész juniorprogramot érdemes felülvizsgálniuk. „Ha nem találunk nekik helyeket, akkor nincs sok értelme. A pilóták szintjén nagy kár lenne ezért az F1-ben. Meg fogom vitatni ezt az igazgatótanáccsal és az év végén a menedzsmenttel is.”

Wolff kizárta, hogy a Red Bull és a Toro Rosso kapcsolatához hasonlóan juniorcsapatot indítsanak az F1-ben.  

„Ez nem opció. Nem akarnék minden évben 80-100 millió dollárt költeni arra, hogy helyet biztosítsunk egy juniorpilótának. A másik oldalon sem jó értékajánlat, ha a versenyzőket Mercedes pilótaként stigmatizálják. A szívem mélyén versengő alkat vagyok, ezért úgy érzem, hogy a legjobb tehetségeket támogatni és fejleszteni kell és remélem, megoldást találunk.”

Ocont nagyra értékelik az F1-ben, mégsem biztos a helye a mezőnybenForrás: DPPI/Florent Gooden

Megoldásként Wolff a harmadik autók bevezetését javasolta, amelyekben kötelezően fiatal pilótát kellene indítani. „Adjanak nekünk egy harmadik autót és tegyék kötelezővé, hogy maximum kétévnyi tapasztalattal rendelkező fiatalt kelljen beültetni. A költségek nem lennének hatalmasak, tele lenne a rajtrács és

nagyszerű műsor lenne, ahogy az új fiúk küzdenek a Lewis [Hamiltonokkal] és Valtteri [Bottasokkal], mindenkit meglepve.”

Az osztrák üzletember szerint az élcsapatok nem fognak kísérletezni fiatalokkal, mert nem akarnak pontokat veszíteni (és ezáltal pénzt) a konstruktőri világbajnokságban azért, mert egy újonc még tanul. „Lehet mondani, hogy ez unalmas, szerintem is az. Kockáztatnunk kellene és 18-19 éves tehetségeket jó autóba kellene ültetni, hogy esélyt adjunk nekik.”

A Ferrari egy bő évtizeddel ezelőtt lobbizott a harmadik autókért, elsősorban akkor, amikor felmerült, hogy a MotoGP-legenda, Valentino Rossi az F1-ben folytatná a pályafutását, ebből azonban nem lett semmi,

és Ocon most sem számít a harmadik autók megjelenésére. „Biztosan szenzációs lenne, de nem hiszem, hogy megtörténik, bár szeretném. Ez lehetőséget teremtene a fiatalok, például én, Charles [Leclerc] vagy George [Russell] számára. A Forma-1-ben viszont [csapatonként régóta] két autó van és a költségek miatt ezt nehéz lenene összehozni. Inkább a jelenlegi szabályokban gondolkodom.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK