Vágólapra másolva!
Nem a Star Wars legújabb epizódjának forgatásán használt kelléket, hanem a 3 éven belül várható Forma-1-es valóságot ábrázolja az a kép, amely megmutatja, miként nézhetnek ki az F1-es autók 2021-től.

A Szingapúri Nagydíjat megelőző szerdán először mutatta meg az F1, várhatóan miként fognak kinézni a 2021-es autók. Három év múlva jelentős szabályváltoztatások lépnek életbe a száguldó cirkuszban, amelyek sok egyéb dolog mellett az autók külsejét is érintik. Ross Brawn, az F1 sportigazgatója azt reméli, az egzotikus, leginkább sci-fikben látott járművekhez hasonlító gépek nem csak a szemnek, hanem a versenyeknek is jót fognak tenni.

Forma-1, 2021, koncepció, Ross Brawn Forrás: Twitter

Eddig többnyire csak élénk fantáziával megáldott önkéntes tervezők rajzain találkozhattunk olyan Forma-1-es autókkal, amelyeket 2021-től már várhatóan a valóságban is megcsodálhatunk. Ross Brawn Szingapúrban, helyi idő szerint szerda este tartott technikai szemináriumáról szivárgott ki a fentebbi kép, amelynek jobb felső sarkában a "concept 2" felirat olvasható, ezen kívül tehát még legalább egy változatot bemutattak a 2021-es autók lehetséges külsejéről.

Ami elsőre feltűnő a képen, az a 18 hüvelykes abroncs, az egyszerűsített első szárny a mostaninál jóval magasabb véglapokkal, az egyszerűbb oldaldobozok, valamint a hátsó szárnnyal összekötött motorborítás.

Érdekes megfigyelni, hogy a hátsó szárny függőleges tartólapjai a kerekek fölé nyúlnak. Ennek az lehet a szerepe, hogy megakadályozza az ütközésnél a hátulról érkező autó levegőbe emelkedését.

Ross Brawnnak tetszik a 2021-es autók futurisztikus külseje Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az F1 sportigazgatója nem tagadta, hogy kimondottan a mostaninál modernebb, extravagánsabb dizájn volt a céljuk, amelynek a kinézet mellett fontos funkciója, hogy könnyebbé tegye az előzést.

– mondta Brawn. – Az új autók az én szemszögemből nézve izgalmasabbak lesznek. Ez természetesen szubjektív dolog, de a legtöbb ember, aki már látta a rajzokat, ugyanígy gondolja. Olyan dolgokat is szemügyre veszünk, amelyeknek jelentős hatása van az autó minőségére. Itt az autók természetére, valamint a rajtrács eleje és hátulja közötti, erőforrásbeli különbségekre gondolok."

Brawn szerint a jelenlegi, meglehetősen sok előzéssel tarkított versenyek csalókák, a valódi küzdelem ugyanis ritkább, az előzések többnyire az ilyen-olyan tényezők kiváltotta tempókülönbségből adódnak.

A sportigazgató szerint a jelenlegi autók alapvető problémája, hogy nem tudják közelről követni egymást.

A sportigazgató a valódi csaták számának növekedését szeretné Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Ez a probléma kissé el van rejtve, mivel látjuk egymással versenyezni őket, de ez azért van, mert nagy a különbség a gumik teljesítményében, vagy valamely más területen, ami befolyásolja a helyzetet.

Az egyik fő célunk, hogy megértsük a jelenlegi autókat és megoldásokat találjunk arra, hogy hatékonyabban versenyezzenek egymással."

Brawn szerint jelentős előrelépést tettek a helyes irányba a 2019-es szabályokkal, amelyek fő pontjai az egyszerűsített első szárny és oldalsó légterelők, valamint átszabott hátsó szárny bevezetése. „A 2019-es autók adatai megmutatják majd, hogy a változtatások milyen hatást eredményeztek."