Csalási kísérlet okozott tüzet a Haas garázsában?

Forma-1, Haas
GROSJEAN Romain (fra), Haas F1 Team VF-18 Ferrari, garage box during 2018 Formula 1 championship at Melbourne, Australian Grand Prix, from March 22 To 25 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A gumimelegítő berendezés gyulladt ki a Haas garázsában az Orosz Nagydíj előtti éjszaka, de szerencsére gyorsan észrevették az őrök a tüzet és eloltották. Az egyik rivális istállónál arra gyanakodnak, hogy tiltott módon bekapcsolták a gépet, Günther Steiner tagadja ezt.

Tűz volt a Haas garázsában az Orosz Nagydíj pénteki edzésnapja előtti éjszaka, de az őrök időben észrevették és eloltották, így a csapat kis kárral megúszta. A gumimelegítőket szabályzó berendezés gyulladt ki, ettől megrongálódott Kevin Magnussen két szett abroncsa.

"Még nem tudjuk, mi történt, mert [a berendezésben] minden kiégett – mondta Günther Steiner csapatfőnök az Autosportnak. – Az egyik őr észrevette a tüzet, és másokkal együt eloltotta. Szerencsés volt a kimenetel, jó, hogy megfékezték a tüzet, mert ha a gumik is kigyulladnak, úgy már nagyon nehéz lett volna."

A Haas garázsa Forrás: DPPI/Florent Gooden

A csapat a tönkrement példányok pótlására kért két új garnitúra gumit az FIA-tól, ezeket feltehetően meg is fogják kapni. Az Autosport úgy tudja, az egyik istálló arra gyanakszik, hogy a Haas megszegte a szabályokat, éjszakára is bekapcsolta a gumimelegítőt, és ez okozta a tüzet – az előírások szerint alaphangon 60 °C-on kell tárolni a gumikat, és

az adott edzés/verseny előtti három órában lehet csak növelni a hőmérsékletet 80, majd 110 fokra.

Steiner tagadja a feltételezést, hogy az engedélyezettnél korábban magasabb fokozatba kapcsolták a gépet, amivel esetleg előnyhöz jutottak volna a gumikkal.

"Nem tettük – jelentette ki. – Be volt dugva a gép a konnektorba, ha nem így lett volna, nem is alakul ki tűz. De nem kapcsoltuk erősebbre. A következő éjszakától ki kell húznunk a konnektorból."