Üzemanyag-beszállítója miatt nem használja új motorját a Renault

Forma-1, Japán Nagydíj, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
Renault's Spanish driver Carlos Sainz Jr takes part in the qualifying session for the Formula One Japanese Grand Prix at Suzuka on October 6, 2018. / AFP PHOTO / Toshifumi KITAMURA
Vágólapra másolva!
Nincs könnyű helyzetben a Renault, ha meg akarja tartani 4. helyét a konstrkuktőri pontversenyben. A franciák gyenge pontja a motorjuk, amelyet mostanra a Honda is felülmúlt.

A Japán Nagydíjon vészesen lemaradni látszott a Renault a középmezőny elejétől, amennyiben pedig folytatódik a franciák rossz formája, könnyen elveszíthetik konstruktőri negyedik helyüket a folyamatosan zárkózó Haasszal szemben. Szuzukában szerencséjük volt, hogy Kevin Magnussen kiesésével csak 3 pontot buktak, Carlos Sainz szavai alapján azonban egyáltalán nincs okuk a derűlátásra az utolsó négy versenyen előtt.

Sainz kertelés nélkül kimondta, hogy egyszerűen gyenge a Renault motorja Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

A Renault motorjai főként a Red Bull kapcsán kerülnek a figyelem középpontjába az idei szezonban, az energiaitalosok egyetlen műszaki hibájuk után sem mulasztanak el belerúgni motorszállítójukba. Az egykor gyümölcsöző együttműködés mára olyan szintre jutott, hogy a franciák nem is nagyon hajlandóak szóba állni a bikásokkal.

Azonban nem csak a Red Bullt, hanem a Renault gyári csapatát is sújtja az erőforrások gyengesége, Carlos Sainz beismerte, nem számítottak rá, hogy ennyire lemaradnak a többiek mögött.

„Azt hiszem, nagyon visszaestünk a motor terén, nem számítottunk arra, hogy a Ferrari és a Mercedes ekkorát lép előre a szezon során – mondta Sainz az Autosportnak. – Azt gondoltuk, hogy a B specifikáció éppen elég lesz, de jelenleg látszik, hogy nem az. Hoztunk újításokat a kasztnira, talán az nem olyan rossz, a végsebesség terén azonban nem ott tartunk, ahol szeretnénk."

A Renault egyik pilótája sem jutott be a Q3-ba Japánban Forrás: AFP/Toshifumi Kitamura

A Red Bull már Monzában bevetette a Renault C specifikációjú motorját, a franciák azonban azóta sem próbálták ki, mondván nem éri meg a teljesítményelőny a megbízhatósági kockázat miatt.

A két csapatnak más az üzem- és kenőanyag beszállítója, a gyári csapatnak a Castrol a partnere, Sainz szerint emiatt nem tudták bevetni az új motorváltozatot.

„A csapat teljesen biztos benne, hogy a mi üzemanyagunkkal nem elég megbízható az új verzió, úgyhogy teljesen megbízom bennük, bárhogy is döntenek.

„Nagy volt a fejlesztési verseny a szezon során, a csapat nagy erőfeszítéseket tett, hogy minden futamra hozzon új alkatrészeket, a teljesítmény terén azonban talán nem léptünk előre annyit, mint a többiek. Túl messze vagyunk attól, hogy minden futamon a Q3 biztos résztvevői legyünk.”