Megengedték a Mercedesnek a vitatott kerék használatát

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, Mechanics working on the car in the garage, box, during the 2018 Formula One World Championship, Mexico Grand Prix from october 25 to 28 in Mexico - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Mexikói Nagydíj sportfelügyelői úgy ítélték meg, hogy a hátsó keréken alkalmazott megoldás nem sérti a szabályokat. A Red Bull a Ferraritól csent el egy ötletet, amit tesztelni fognak a hétvégén.

A Mercedes több versenyen át használt egy különleges megoldást a hátsó kerekén, mielőtt az USA Nagydíjon visszarakták a spájzba, nehogy a vb-címük küszöbén valamelyik ellenfelük esetlegesen megóvja. A Ferrari előzőleg kért is állásfoglalást az FIA-tól, hogy szabályosak-e a gumik hőmérsékletét a szellőztetéssel kedvezően befolyásoló lyukak, miután egy hasonló konstrukciót évekkel ezelőtt illegálisnak minősítettek a Red Bullnál.

Mexikóra visszatértek a lyukak a Mercedes felnijébe

A Mexikói Nagydíj sportfelügyelői a versenyhétvége előtt úgy ítélték meg a Mercedes kérdéseire válaszolva is, hogy

a csapat felnije nem sérti az előírásokat, nyugodtan használhatják.

A döntésre az alapján jutottak, hogy szerintük a vitatott szellőzőnyílásoknak elsődlegesen nem aerodinamikai, hanem hűtési céljai vannak, továbbá az egész szerkezet is olyan, hogy nem minősül mozgó aerodinamikai elemnek, mert a hivatott funkcióját tölti be.

A riválisoknak ugyanakkor változatlanul lehetőségük van a futam utáni óvásra, és előfordulhat, hogy a szezon utolsó két helyszínén a más összetételű testület másképp fogja látni a technikai kérdést.

A Mexikóban szolgálatban lévő felügyelők (Gerd Ennser, Tim Mayer, Michael Masi, Jorge Rodriguez) egyúttal kijelentették, hogy a szabály általános értelmezésére nem terjed ki a jogkörük, csak a Mercedes konkrét műszaki megoldásának megítélésére. Ha azon csak egy picit is változtatnának, lehet, hogy másképp döntenek róla.

A Ferrari ötletét másolja a Red Bull

A Ferrari többször átfabrikált padlólemezzel próbált ütőképesebbé válni, de az előző két versenyhétvégén az elemet nem tudták rendesen kiértékelni a pénteki szabadedzéseken, mert Japánban gumitörmelék ragadt az egyik felszíni csatornájába, az USA-ban pedig az esős körülmények kavartak be.

Felül a Red Bull, alul a Ferrari mexikói padlólemeze látható

A csapat ezért a lemez régi változatát használta, ám Mexikóban ismét bevetik a legfrissebbet Sebastian Vettel autóján a pénteki gyakorlásokon, és összevetik a régebbi teljesítményével, melyet Kimi Räikkönen autójára szerelnek fel.

A technikai szakértőék kiszúrták, hogy a Red Bull átemelte a legújabb változat ötletét az RB14-re, és ők is kipróbálják, milyen hatást produkál, ha a padlólemez szélét hosszú vájatokkal látják el

Ez a légáramlás növelésével elméletileg segíti a diffúzor működését, valamint a beragadó kisebb törmelékeket is kifújja. A csapat emellett úgynevezett Gurney-bajuszt (mini szárnyprofilokat) is rakott az oldaldobozokra, hogy növeljék a leszorítóerőt.