A Mercedes csapatfőnöke kiakadt az F1 részvényeseire

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Grand Prix of Singapore skull face head SPO Motorsport Motorsports GP GRAND PRIX F1
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Grand Prix of Singapore, Toto Wolff (AUT, Mercedes AMG Petronas Motorsport), 16.09.2018. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Toto Wolff nem finomkodott, amikor az egyre aggasztóbb gumihelyzet miatt tartott találkozó után szánalmasnak nevezte az F1 részvényeseit, valamint javasolta, hogy hagyják a pilótákra és a csapatokra az abroncsokkal kapcsolatos javaslatokat.

Hiába lágyította meg jelentősen az összes gumikeveréket a Pirelli az idei szezonra, a versenyek többségén nem sikerült elérni, hogy a csapatok változatos taktikát alkalmazzanak, és ne a gumispórolás legyen az elsődleges szempont. A pilóták is felemelték a hangjukat azért, hogy a gyorsaság helyett az unalmas körözgetésen van a hangsúly, a Brazil Nagydíj alatt pedig a csapatfőnökök, az F1 részvényesei, valamint az FIA delegáltjainak jelenlétében találkoztak a Pirellivel, hogy megbeszéljék, miként javíthatnának a helyzeten a jövőben. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint nem volt hasztalan a megbeszélés, de nem mindennel volt elégedett.

Jövőre ez a három jelölés lesz érvényben Forrás: Motorsport Images

Wolff két dolgot sérelmezett, az egyik, hogy olyanok is beleszólnak a gumikérdésbe, akiknek szerinte fogalmuk sincs az egészről, a másik pedig, hogy

a csapatok nem az F1 jövőjét, hanem mint általában, a saját érdekeiket tartják szem előtt.

„Szerintem vannak itt olyan emberek, akiknek fogalmuk sincs, mégis beleavatkoznak a megbeszélésekbe arról, hogy miként kellene kinézniük a gumiknak, és hogyan kellene viselkedniük” – mondta Wolff.

utóbbiaknak pedig nem kellene opportunistának lenniük, mint a múltban, amikor egy bizonyos irány mellett lobbiztak azt gondolva, hogy valakinek előnye, a másiknak pedig hátránya származik belőle.”

Wolff arra nem tért ki, hogy pontosan kikre gondol, a legutóbbi ilyen esetre viszont igen. A szezon elején a Pirelli barcelonai, silverstone-i és franciaországi futamra bevezetett vékonyabb futófelületű gumija miatt többek között Sebastian Vettel vádolta meg az olasz gyártót azzal, hogy a Mercedesnek akar kedvezni.

A vékonyabb futófelületű gumik miatt a Ferrari páros lábbal szállt bele a Pirellibe a szezon elején Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

Wolff megemlítette az F1 részvényeseit is, akik szerinte a sportág helyzete helyett szintén egyes csapatokat segítenek, azzal más területeken harcolva ki maguknak előnyösebb feltételeket. „Ez történt hat hónappal ezelőtt is, amikor a vékonyabb futófelület volt a téma. Hihetetlen, hogy az emberek azt mondták, a Mercedes azért akarja őket, mert különben hólyagosodással küzdenek. Majd a következő versenyen egy másik csapat is hólyagosodott, nem is tudta rendesen befejezni az etapját.

A Mercedes csapatfőnöke beismerte, hogy a jelenlegi helyzetért nem a Pirelli, hanem a csapatok a felelősek, mivel ők kérték azokat a gumikat, amelyeket most bírálnak. „Szerintem jó volt a találkozó a versenyzőkkel. A támogatásunkról biztosítottuk a Pirellit, mert tudjuk, hogy nehéz a dolguk.

Amikor a stratégák kiszámolják, hogy mi a leggyorsabb taktika, akkor az továbbra is a gumik menedzseléséről szól azért, hogy lehetőleg egyetlen kiállás legyen, vagy néha kettő. Ez teljesen rossz irány.”

Hiába kopnak jobban a gumik, a kerékcserék száma helyett a spórolás mértéke nőtt csak meg Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Az F1 egy levélben határozta meg a Pirelli által követendő irányt a jövőben, Wolff viszont amondó, hogy ezt

az irányt a versenyzők és a csapatok legújabb javaslatai alapján meg kell változtatni.

„Robusztus gumikra van szükség, amelyek legyártására a Pirelli tökéletesen alkalmas, mindössze a megfelelő célokat kell meghatározzuk nekik. Ezután a versenyzők keményebben nyomhatják a gázt, és közel tudnak maradni az elöl haladóhoz hólyagosodás nélkül.”