Hamilton bukott, miközben a Yamaha superbike-ját tesztelte

Forma-1, Lewis Hamilton
Mercedes' Bristish driver Lewis Hamilton arrives at the Interlagos racetrack in Sao Paulo, Brazil on November 8, 2018, three days ahead of the Brazil Formula One Grand Prix. (Photo by NELSON ALMEIDA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Mercedes ötszörös világbajnoka már egy héttel az F1-es szezonzáró után sem bírta ki benzingőz nélkül, a Yamaha superbike-világbajnokságon induló csapatával tesztelt Spanyolországban, ahol egy kisebb bukásban is része volt.

Lewis Hamilton kisebb balesetet szenvedett a spanyolországi Jerezben, miközben a Yamaha superbike-ját tesztelte a japánok gyári versenyzőivel. Az ötszörös világbajnoknak nem esett baja, a bukás után aznap még további köröket tett meg. A Mercedes pilótája nem most először tesztelt kétkerekűt, nagy motorrajongó, az MV Agusta már limitált kiadású motort is piacra dobott a nevével, ugyanakkor nem árt vigyáznia, mert egy komolyabb baleset akár az F1-es karrierjére is hatással lehet.

Hamilton szeret motorozni, a Mercedesnél azonban aligha örülnek ennek Forrás: AFP/Nelson Almeida

A Gazzetta dello Sport értesülései szerint Hamilton egy Yamaha YZF-R1-et tesztelt, ugyanazt a motort, amelyet a hangvillások Crescent Racing által üzemeltetett gyári csapata is használt a superbike-világbajnokság idei szezonjában. Az ötszörös világbajnok a Crescenttel dolgozott együtt a teszten, amelyet a brit No Limits, egy pályanapokat szervező cég hozott össze. A Yamaha és a Monster logóitól eltekintve teljesen fekete, 44-es számmal ellátott masinával körözött,

egyszer pedig el is dobta a motort, méghozzá a pálya egyik tempósnak számító kanyarjában, a hátsó egyenesre vezető ötösben. Sértetlenül megúszta a bukást, és folytatni tudta a tesztet.

Hamilton közismerten imádja a MotoGP-t, tavaly pedig a híres motorokat gyártó cég, az MV Agusta nagykövete lett, az olasz gyár még egy, a nevével fémjelzett limitált kiadású motort is a piacra dobott F4 LH44 néven. A Mercedes sztárja az idén már nem először tesztelt profi motorversenyzőkkel, a MotoGP-ben az LCR Hondával induló Cal Crutchlow társaságában eltöltött egy napot a kaliforniai Chuckwalla Valley-ben is, ahol szintén egy superbike nyergébe pattant fel.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sick couple of days in Jerez @michaelvdmark @alexlowes22 @patayamahawsb @monsterenergy

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Hamilton az Instagramjára feltöltött bejegyzés alapján élvezte a Jerezben töltött napokat

Hamilton az idén azt nyilatkozta, hogy kizárólag a MotoGP-ben tudná elképzelni magát, ha az F1-en kívül máshol versenyezne.

Ez az egyetlen sorozat, amelyet követek, méghozzá vallásos szinten, ami azt jelenti, hogy bárhol is legyek a világban, online nézem a versenyeket. Elbűvölnek ezek a versenyzők, akik kizárólag a saját tapasztalatukra és tudásukra támaszkodva versenyeznek. Szerintem ez nagyon klassz."

Schumacher és Montoya már pórul járt

A Forma-1-es csapatok előszeretettel tiltanak meg minden olyan tevékenységet versenyzőiknek, amely során komoly sérüléseket szenvedhetnek, ezzel veszélyeztetve a részvételüket egy versenyhétvégén. Vélhetően a Mercedes ezen a téren elnézőbb Hamiltonnal, akinek azonban ezzel együtt észnél kell lennie, motorozás közben ugyanis az F1-es autóval ellentétben sokkal előbb járhat sérüléssel egy kisebb bukás is, legyen szó akár kéz- vagy lábtörésről.

Nem Hamilton lenne az első, az utóbbi 15 évben már két F1-es pilóta is megtapasztalta, hogy mennyire komoly következménye lehet a kétkerekűek hajszolásának.

Michael Schumacher első visszavonulása után óriási szenvedéllyel vetette bele magát a motorversenyek világába, számos futamon indult Honda CBR 1000 RR Fireblade-jével, és bizony többször esett is. Legnagyobb bukására 2009 februárjában, Cartagenában került sor, a baleset súlyosságára pedig csak később, egészen pontosan akkor derült fény, amikor a Ferrari felkérte a Hungaroringen fejsérülést szenvedett Felipe Massa helyettesítésére.

Schumacher a német superbike-bajnokság egyik 2008-as futamán Forrás: ddp images/AFP/Sebastian Willnow

Schumacher a 2007-es Ferrarival elvégzett privát teszt után kénytelen volt lemondani a beugrásról, a motoros balesetben ugyanis megsérült az egyik csigolyája, valamint a koponyacsontja is, ez pedig még 6 hónappal később is olyan erős nyakfájdalmakat okozott neki a nagy oldalerőkkel járó F1-es autó vezetése közben, hogy azt semmilyen orvosi módszerrel sem tudták elviselhetővé tenni.

Nemcsak visszavonult, hanem aktív F1-es pilótát is utolérheti motoron a balszerencse, ezt jól mutatja Juan Pablo Montoya 2005-ös esete. Noha Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke, valamint Montoya is ragaszkodott ahhoz, hogy a kolumbiai válla teniszezés közben sérült meg,

már abban az időben is nyílt titok volt, hogy Kimi Räikkönen csapattársa valójában motokrosszozás közben esett el.

Akkor még senki sem sejtette, de ez a malőr közvetve Montoya visszavonulásához vezetett, a 2005-ös szezon elején ugyanis két futamot ki kellett hagynia, majd utána is nagy fájdalmak mellett vezetett, ez pedig azt eredményezte, hogy a mezőny leggyorsabb autójában ülve esélye sem volt megküzdeni a világbajnoki címért Räikkönennel és Fernando Alonsóval. A következő szezonra a wokingiak visszaestek, Ron Dennis elmondása szerint Montoyát pedig annyira frusztrálta, hogy saját hibájából elszalasztotta a lehetőséget, hogy emiatt döntött a NASCAR-ra váltás mellett.