Társoldalunk:

A Red Bull töretlenül hisz a Honda fejlesztéseiben

2018.12.12. 09:38

A csapatfőnök Christian Horner a Toro Rosso idei felemás eredményei ellenére is ígéretesnek tartja a japán gyártó fejlesztéseit.

Izgalmas változás jön a 2019-es szezon során motorfronton, hiszen a Red Bull 12 év után lecseréli a Renault erőforrásait, és az eddig nem túl meggyőzően muzsikáló Hondára váltanak a fiókcsapatukhoz, a Toro Rossóhoz hasonlóan. Bár a látható eredmények egyelőre nem kifejezetten jók, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke magabiztosan várja a következő szezont.

A Honda 2015-ben tért vissza az F1-be, egy évvel az aktuális motorformula bevezetése után, és a 2017-es szezon végéig a McLaren kizárólagos beszállítója volt. A wokingi istálló szigorú előírásokat adott a gyártónak, nagyon kompakt és speciális elrendezésű erőforrást kellett gyártaniuk az aerodinamikai előnyök érdekében, de az általában gyengének és megbízhatatlannak bizonyult.

Jövőre nem csak a Toro Rossóban, a Red Bullban is Honda motor leszForrás: Peter Fox/Getty Images

A McLaren és a Honda a 2017-es szezon végén szakítottak, a japánok a Toro Rossóval folytatták a munkát, de a Red Bull anyaistállója is figyelte az eseményeket, és a Kanadai Nagydíjon bevetett fejlesztések után úgy döntöttek, ők is ejtik a Renault azért, hogy jövőre mindkét csapatuk Honda motorokkal állhasson rajthoz.

„Pont az ellenkezőjét csináljuk eddig, mint a McLaren – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – Azt mondtuk, >>gyerünk, építsétek meg a legjobb motort, amit csak tudtok, aztán mondjátok meg, mekkora hűtőradiátorok kellenek, mi meg majd megoldjuk<<. Azt akarjuk, hogy a Honda a teljesítményen dolgozzon, és ne az elrendezésen.”

Jövőre külön utakon folytatjákForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Bár a Toro Rosso az idén a megengedettnél sokkal több alkatrészt használt fel, és a konstruktőri világbajnokságban is gyengébben szerepeltek a korábbiaknál, Horner így is „ígéretesnek” tartja a helyzetet. „Hónapról hónapra egyre közelebb kerülnek a Mercedeshez és a Ferrarihoz, nagyon elégedettek vagyunk a Honda fejlődésével, és ez pozitív az F1 számára is” – összegzett.  

Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke a szakítás után azt mondta, jövőre meg akarják mutatni, hogy a Red Bull rosszul döntött, amikor a Hondát választották, de az Auto Motor und Sportnak a szezon után elismerte, hogy jelentős a hátrányuk a tempót diktáló Mercedes és Ferrari erőforrásaihoz képest.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK