Vágólapra másolva!
A csapatok között felmerült, hogy az első 10 helyezettnek se kelljen feltétlenül az időmérős gumikkal rajtolni a versenyen, de Mario Isola szerint a javaslat nem nyert támogatást.

A 2019-es szezon során is változatlan marad az F1-ben az a szabály, ami kötelezően előírja az időmérő edzés első 10 helyezettjének, hogy azokkal a gumikkal kezdjék a versenyt, amelyekkel a Q2-ben a legjobb eredményüket elérték. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője szerint a csapatok között felmerült a szabály eltörlése.

A mostani felállás olykor érdekes helyzetet teremt a versenystratégiák terén, mert a csapatoknak dönteniük kell, hogy bíznak-e eléggé az autójukban ahhoz, hogy megpróbáljanak lassabb, de tartósabb gumikkal bejutni a Q3-ba, ugyanakkor az is előfordul, hogy némelyik istálló szándékosan a 11-12. helyre hajt, mert ezzel előnyösebb helyzetbe kerülnek, mintha a 9-10. helyet érnék el.

Mario Isola Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Volt egy javaslat, ami eltörölte volna a szabályt, hogy a top 10 pilóta az időmérőn használt gumikkal rajtoljon, de ezt nem hagyták jóvá. Az év mostani szakaszában már egyhangú döntés kell a szabálymódosításhoz, így jövőre semmilyen változás nem várható [e téren] – idézte Isolát a Racer.com.

Bár ez a javaslat elbukott, jövőre így is akadnak változások a gumik terén, elsősorban a keverék-paletta összeállítása és az egyes változatok jelölése terén. Ez a csapatokat és a közönséget kissé megzavarhatja, Sebastian Vettel azonban a szezonzáró utáni teszt alapján arról számolt be, hogy a 2019-es gumik hasonlóan viselkednek az idei abroncsokhoz.

Leclerc a gumiteszten Abu-Dzabiban Forrás: CR2/Calloalbanese

A gumikat gyakran bírálják a pilóták, mert olykor túl kemények, máskor hajlamosak a túlmelegedésre, a hólyagosodásra és a szemcsésedésre, ezért gyakran kell óvni az abroncsokat és spórolni az etapok során, de Charles Leclerc, a Ferrari új versenyzője a Racefans szerint azt mondta, ő ezt nem bosszantónak, hanem érdekesnek találja.

„Nem bosszant, hanem eléggé érdekesnek találom nekünk, versenyzőknek. Meg kell találnunk és feszegetnünk kell a határokat, de nem léphetjük túl, mert akkor nyilvánvalóan kinyírjuk a gumikat. Persze, ha [a Pirelli] keményebb gumikat hoz, és jobban terhelhetjük őket, annak is hihetetlenül örülni fogok. Akkor majd egyszerűen másként kell vezetni.”