Részletes, kétrészes összesítést készített a Racefans az F1-es csapatok idei költségvetéseiről és az elköltött pénzzel elért eredményeikről. Az alapos, infografikákkal is színesített anyagban rendszerezték, hogy a csapatok mekkora költségvetésből hány pontot szereztek, ez alapján mennyibe került nekik egy pont megszerzése, és az eredményeik alapján kiszámították, hogy mennyit költöttek 1 másodpercnyi gyorsulás elérésére.
Az egy pontra eső költség megmutatja, hogy egy adott istálló mennyire dolgozik hatékonyan (a motorfejlesztés költségei a gyártóknál nem szerepelnek az összesítésben), e téren kissé meglepő, hogy a világbajnok Mercedes vezeti a rangsort, de az már kevésbé, hogy a csökkenő határhasznosság elvének megnyilvánulása miatt nekik kerül a legtöbb pénzbe 1 másodpercnyi gyorsulás elérése.
Szembeötlő, hogy másfélszer akkora költségvetéssel a Renault mindössze 11 ponttal többet szerzett a Force Indiánál (beleértve a Belga Nagydíj előtt begyűjtött pontjaikat is),
és az is látszik, hogy a Sauber hiába gyorsult szinte hihetetlenül sokat az elköltött pénzből, ehhez képest még mindig kevés pontot szereztek, ami a tavalyi óriási hátrányukra világít rá. Hasonló helyzet alakulhat ki jövőre a Williamsnél is, ami az idén 21,5 millió dollárt költött egy pontra, és 1 másodperc gyorsulás elméletileg 450 millió dollárba került volna, ha elértek volna ennyit, és lett volna ennyi pénzük.
Hasonló a helyzet a McLarennél is, az ő egész büdzséjük nem volt elég nekik ahhoz, hogy 1 másodpercnyi gyorsulást összehozzanak. A lista alátámasztja azokat a nézeteket, amelyek szerint a Forma-1-ben elsősorban pénzkérdés a csapatok sorrendje, hiszen a Ferrari és a Mercedes láthatóan többet költ a Red Bullnál, a középmezőny pedig az alulteljesítő McLaren és a Renault kivételével hasonló nagyságrendű pénzből gazdálkodik.
Az is látható, hogy a költségplafon bevezetése csak a mezőny felső felének fájna,
ha 150 millió dollárnál meghúznák a költségvetések felső határát, akkor a McLarennek és a Renault-nak 70-40 millió dollárt kellene visszavágnia (ezt valószínűleg mindkettő kész lenne megtenni), a Ferrari-Mercedes-Red Bull triumvirátusnak viszont gyaníthatóan óriási problémákat okozna a működésük átalakítása tömeges elbocsátások vagy új projektek nélkül.
Büdzsé (millió $) | Pont | 1 pont ára (millió $) | 1 mp ára (millió $) | Átl. gyorsulás (mp) | |
Mercedes | 400 | 655 | 0,61 | 353,5 | -1,13 |
Ferrari | 410 | 571 | 0,72 | 344,5 | -1,19 |
Red Bull | 310 | 419 | 0,74 | 236,6 | -1,31 |
Renault | 190 | 122 | 1,55 | 157 | -1,21 |
Force India | 120 | 111 | 1,08 | 96 | -1,24 |
Haas | 130 | 93 | 1,4 | 68 | -1,89 |
McLaren | 220 | 62 | 3,23 | 240 | -0,92 |
Sauber | 135 | 48 | 2,8 | 54 | -2,5 |
Toro Rosso | 150 | 33 | 4,54 | 131,5 | -1,14 |
Williams | 150 | 7 | 21,5 | 450 | -0,33 |