Vágólapra másolva!
A Red Bull továbbra is ellenzi az idei szezonra átalakított első szárnyak bevezetését, a Williams és a Racing Point szakemberei pedig úgy vélik, nehéz lesz nagy dobással előrukkolni a fejlesztés terén.

Alaposan megváltozik az idén az F1-es autók megjelenése és az aerodinamikai jellemzőik is, mivel egyszerűbb és szélesebb első szárnyak jelennek meg, valamint a hátsó szárny is magasabbra kerül. Ezzel a szabályalkotók azt próbálják elérni, hogy a hátul haladó autókat kevésbé gátolja a turbulencia a támadások során.

A szabályváltozást az élcsapatok már korábban bírálni kezdték, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull is kételkedik abban, hogy valódi változást hoznak, ráadásul nagyon költséges is átalakítani az autókat. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke „jelentősnek” nevezte a változást, de szerinte időt kell adni, hogy kiderüljön, beválnak-e az újítások.

Ízelítő a 2019-es első szárnyakból Forrás: Hungaroring

„Ross [Brawn] dolgozik egy kutatási projekten, és sajnos bizonyos elemeit az FIA kiragadta, és bevezetik – mondta Horner. – A Mercedes és a Ferrari sajnos támogatta, és megszavazták a stratégiai munkacsoportban. Visszatekintve szerintem már az összes csapat elismeri, hogy talán nem volt helyes ezt elsietni, de várjuk meg az ítélkezéssel az első 4-5 versenyt.”

Horner szerint elkerülhetetlen, hogy tovább nőjön a különbség a csapatok között, mert lesznek, akik jól, mások kevésbé jól reagálnak majd a változásokra. A kisebb istállók azonban nem számítanak kiskapukra.

„A szabályok nagyon megszorítók. Remélem, mindenki másnak is, de mi küszködünk, hogy teljesítményre leljünk ezekkel az első szárnyakkal – ismerte el Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója az Autosportnak. – A csapatok szerintem alapvetően egyértelmű szabályokat akarnak, hogy a gyengén definiált regulák miatt ne legyen vita, amikor megérkezünk Ausztráliába.”

A Williams is próbálkozott már a pályán az új alkatrésszel Forrás: Hungaroring

Andrew Green, a Racing Point technikai igazgatója azt mondta, reméli, hogy nincs nagy kiskapu a szabályokban, szerinte kisebbek előfordulhatnak, de semmi komolyra nem számít. „Ez megmutatja, milyen nehéz szabályokat hozni, amelyek egy adott [aerodinamikai] geometriához kötődnek. Minél szorosabbra van húzva a szabály, annál hosszabb lesz.”

Green szerint bonyolult szabály révén egyszerű autók készülhetnek 2019-re.

„Ilyenkor adnak az embernek egy keretet, amiben dolgozhat. Ez a szabály nagyon egyszerű, de mindenki hihetetlenül bonyolult megoldásokkal rukkol elő. Részben azért is változtatnak, hogy próbáljunk megszabadulni ezektől a bonyolult megoldásoktól. Végül is, hihetetlenül bonyolult szabályozás révén megdöbbentően egyszerű geometria alakul ki.”