Vágólapra másolva!
A tavaly még a Mercedes tartalékpilótájaként a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyző Pascal Wehrlein az Autosport értesülései szerint fejlesztőpilótának csatlakozott a Ferrarihoz.

Maurizio Arrivabene leváltásával minden bizonnyal még nem érte véget a változások a Ferrari háza táján, az Autosport úgy tudja, hogy a vörösök az idei szezontól leszerződtették a korábbi Mercedes-támogatott Pascal Wehrleint az egyik fejlesztőpilótájuknak. Wehrlein kétéves F1-es rutinjával, és a nagy rivális Mercedesről szerzett tapasztalataival segítheti a Ferrarit a világbajnoki címért folyó küzdelemben, miközben a versenyzést sem adja fel, a Formula E-ben indul. A másik fejlesztőpilóta pozíciójára a Toro Rossótól a tavalyi szezon végén menesztett Brendon Hartley tűnik esélyesnek.

Wehrlein tavaly a DTM-ben versenyzett, miután az F1-ben nem maradt helye Forrás: Hoch Zwei / Juergen Tap

A Ferrari tavaly mindkét fejlesztőpilótáját elveszítette, Antonio Giovinazzi versenyzői ülést kapott a Saubernél 2019-re, míg Danyiil Kvjat visszatért a Toro Rossóhoz. Egy ideig Robert Kubica is képben volt a vörösöknél, a lengyel azonban a Williams versenyzői ülését választotta, így továbbra is két betöltetlen hely maradt a fejlesztőpilótai szerepkörre.

Az Autosport információ szerint az egyik most kelt el, a Mercedesszel tavaly december 31-ig szerződésben álló, 24 éves Pascal Wehrlein lett a befutó.

Az F1-ben a Manor színeiben 2016-ban bemutatkozó Wehrlein minden idők legfiatalabb DTM-bajnokaként sokáig a jövő nagy ígéretének számított, 2017-ben a Saubernél eltöltött idénye után azonban ülés nélkül maradt. A 2018-as évet hivatalosan a Mercedes tartalékpilótájaként töltötte George Russell mellett, közben pedig visszatért a DTM-be egy szezon erejéig.

Az Autosport úgy tudja, tegnap már új szerepkörében tett látogatást a Ferrari gyárában,

mielőtt a hétvégén részt vesz első Formula E-futamán a Mahindra színeiben. Az elektromos sorozat szezonnyitóját az akkor még érvényben levő mercedeses szerződése miatt kellett kihagynia.

Wehrlein F1-es bemutatkozása előtt többször tesztelt a Mercedesnek Forrás: Mercedes AMG Petronas

Az üresen maradt másik fejlesztőpilótai állásra olasz források szerint Brendon Hartley lehet esélyes, akit a Posche Formula E, valamint Le Mansi-i programjával is hírbe hoztak, mint a márka korábbi gyári versenyzője, miután a Toro Rosso az év végén megvált tőle. Ironikus módon pont arra a Kvjatra váltották le, akinek most a helyébe léphet.

Hogy mennyire fontos a Ferrarinak a jó fejlesztőpilóta, azt a tavalyi szezonban több példa is megmutatta, a legszembetűnőbb a Kanadai Nagydíj volt, amelyen

Vettel pénteken még szenvedett az autóval, mégis pole pozíciót szerzett, vasárnap pedig megnyerte a versenyt, miután a csapat péntekről szombatra megoldást talált a gondokra a szimulátor segítségével.

„Nagyon fontos [megfelelő pótlást találni Giovinazzi és Kvjat helyére] – mondta Vettel az Abu-dzabi szezonzárón. – A pénteki edzések után változtattunk az autón a szimulációk alapján, amitől jobb lett, mindketten boldogabbak voltunk vele. Nem először történt ilyen, ezért nagyon hálásak vagyunk a srácoknak az erre áldozott idejükért.

Szerintem olyan pilótákat fogunk találni, akik jól és hamar beilleszkednek, magabiztos vagyok, hogy 2019-ben is erős csapatunk lesz ezen a téren."