A Ferrari már az első teszt előtt pályára viheti idei autóját

Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi teszt
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 28: Charles Leclerc, Ferrari SF-71H during the Test Days at Yas Marina Circuit on November 28, 2018 in Yas Marina Circuit, United Arab Emirates. (Photo by Mark Sutton / Sutton Images)
Vágólapra másolva!
Már a februrár 18-án kezdődő hivatalos F1-es tesztelés előtt kipróbálhatja 2019-es konstrukcióját a Ferrari, amely Barcelonában, egy forgatási nap keretein belül körözhet.

Már csak egy hónap van hátra a Ferrari 2019-es F1-es torpedójának bemutatójáig, a vörösök február 15-én fogják leleplezni az egyelőre 670-es kódnév alatt futó autójukat. A Gazzetta dello Sport értesülései szerint a szélcsatornában kifejezetten biztató adatokat produkáló konstrukció az Autosport információi alapján pedig már – akárcsak tavaly – az első hivatalos szezon előtti tesztet megelőzően pályára gördülhet Barcelonában, amennyiben az előkészületeket semmi sem hátráltatja.

Charles Leclerc a tavalyi Abu-dzabi Pirelli-teszten ült először Ferrariban hivatalos pilótaként, február 17-én jöhet el a második alkalom Forrás: Mark Sutton/Sutton Images

A csapatok előszeretettel használják ki a rendelkezésükre bocsátott évi két forgatási nap legalább egyikét arra, hogy már a hivatalos tesztek előtt pályára vigyék az új autójukat. A Ferrari a 2017-es szezon után az idén ismét így tehet, az Autosport értesülései szerint ugyanis

a február 15-én bemutatott versenygép már február 17-én, egy nappal a kollektív teszt előtt pályára gurulhat Barcelonában.

A forgatási napokon a csapatok maximum 100 km-t tehetnek meg, a Pirelli pedig a szezon közben használt keverékek helyett a Forma-2-ben használt keverékeihez közel álló demógumikat bocsát a rendelkezésükre. Tavaly Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen osztozott az SF71H-n a teszten, így

az idén vélhetően Vettel és Leclerc felváltva vezetheti le a barcelonai 21 kört.

A csapatoknak ilyenkor még nem az új autó teljesítményének feltérképezése a célja, hanem a rendszerek ellenőrzése, valamint az esetlegesen felmerülő gyermekbetegségek megtalálása a teszt előtt, hogy azokkal ne a kétszer négynapos gyakorlás értékes perceiből veszítsenek.

A Ferrari bejáratásának Barcelona adhat otthont Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Előfordulhat az is, hogy a vörösök nem tudják feburár 17-én reggel megkezdeni a munkát, ebben az esetben a teljes forgatási napot áttehetik február 24-re, a második, egyben utolsó kollektív teszt előtti napra. A Ferrari mellett a Sauber is felhasználhat egy forgatási napot a tesztek megkezdése előtt, ők február 14-én, Fioranóban próbálhatják ki először idei autójukat.

Arrivabenének hiányzott egy jó elnök

Daniele Audetto neve ismerősen csenghet a Forma-1-et kedvelőknek. A 75 éves olasz a Ferarinál csöppent bele a száguldó cirkuszba, 1976-ban, Niki Lauda híres nürburgringi balesetének évében ő váltotta Luca di Montezemolót a Scuderia csapatmenedzsereként, majd 1977-ben világbajnoki címet nyert a vörösökkel. Az F1-ből a HRT csapat csődjével tűnt el, azóta visszavonulását tölti, az olasz Autosprintnek pedig elmondta véleményét Maurizio Arrivabene leváltásáról. „Sajnálom Mauriziót, barátok vagyunk.

Ugyanakkor más nézőpontból is szemlélhetjük a dolgot, valójában elképesztő, hogy ilyen sokáig a pozíciójában tudott maradni.”

Montezemolo alatt Arrivabene eredményesebb lehetett volna? Forrás: AFP/Tiziana Fabi

Audetto azért mondta ezt, mert szerinte is elkerülhetetlen volt, hogy az elmaradó eredmények következtében elküldjék a csapatfőnöki székből Arrivabenét, ugyanakkor

szerinte a váltásról nem csak a csapat élén 4 évet eltöltő szakember tehetett.

„A Ferrarinak hiányzik egy olyan ember, mint Luca di Montezemolo – utalt a Ferrari elnöki pozícióját Sergio Marchionne 2014-es kinevezéséig betöltő ex-elnökre. – Jean Todthoz [a Ferrari csapatfőnöke 1993-tól 2007-ig] képest Arrivabene jobb munkát végzett a kezdeti években,

Montezemolo mindig védőpajzsként állt az emberei és a média közé, amikor utóbbi Todt és Michael Schumacher fejét követelte a világbajnoki címek elmaradása miatt. Ma nincs senki a Ferrarinál, aki úgy védené az embereit, mint Montezemolo, közben pedig elbűvöli a médiát.”

Jean Todtnak végül csapatfőnöki ténykedésének hetedik szezonjában jött össze az első konstruktőri, a nyolcadikban pedig az első versenyzői világbajnoki cím a Ferrarival, utóbbihoz kétszer annyi időre volt szüksége, mint amennyit Arrivabene eltöltött a Scuderia élén.