Vágólapra másolva!
Lando Norris a saját fejlődésével foglalkozik, és már most látja, hogy a vezetési stílusa különbözik Alonsóétól. Nem aggódik amiatt, hogy Stoffel Vandoorne sorsára jut.

Számos csapat legalább részben megújult versenyzői felállással vág neki a 2019-es szezonnak, közéjük tartozik a McLaren is. Ők teljesen új párossal indulnak, Carlos Sainz-cal és a zöldfülő Lando Norrisszal.

Norris a Forma-2 ezüstérmeseként érkezik a világbajnoki sorozatba, amelynek légkörébe hét szabadedzés erejéig tavaly már belekóstolt, így nem fogja teljesen ismeretlen környezetben találni magát márciustól. Az Auto Motor und Sportnak adott interjúban elmondta, hogy az eddigi tapasztalatok sokat segítettek neki, és a célja minél többet tanulni.

Norris idén mutatkozik be a Forma-1-ben hivatalos versenyzőként Forrás: DPPI/Florent Gooden

"A McLaren tavalyi pilótáinak eltérő volt a vezetési stílusa, és érdekes volt látni, hogy az egyes kanyarokban melyikük volt gyorsabb. Ez egész biztosan segítette a Forma-1-es felkészülésemet – mondta.

"Mindig vannak részletek, amiket el lehet lesni a többi pilótától és amiket fel lehet használni."

Saját teljesítményével kapcsolatban azt mondta, nem aggódik, hogy a két év alatt kevés jó teljesítménnyel előrukkoló, ezért tavaly menesztett Stoffel Vandoorne sorsára jut.

"Kizárólag magamra koncentrálok. Ha legyőzöm Carlost az első versenyen, akkor is alaposan ki fogom elemezni, miben volt erősebb nálam" – jelentette ki, illetve hozzátette: "Képtelen vagyok piszkos módon vezetni."

"Ennek nyilván vannak pozitív és negatív következményei."

Sainz is sokat tanult tavaly

A Red Bull kötelékében felnövő Sainz Forma-1-es pályafutásának harmadik csapata a McLaren. A spanyol versenyző úgy véli, nagyon sok haszna származik az előző két állomásából.

Sainz az utolsó 2018-as teszten a McLaren volánja mögött Forrás: Joe Portlock / LAT Images/Motorsport Images

"Segíteni fognak a tavalyi tapasztalatok és az, hogy jobban megismertem önmagam, hiszen eddig csak azt a Carlost ismertem, amelyik azt tudta, mit szeretett a Toro Rossónál, ott mire volt szüksége" – mondta.

"Rengeteg údonságot tanulatam, amiket magammal viszek a McLarenhez."

Egyik hasznos tapasztalata az volt, hogy a Renault hogyan segített átlendülni neki az autó hátsó instabilitásával kapcsolatos problémákon.