Vágólapra másolva!
A Mercedes bejelentette az új F1-es autója, a W10-es bejáratásának időpontját. Nehezen, de találtak még szabad időpontot a tesztelés előtti héten, bemutatóról viszont nem beszélnek.

Már egy héttel az F1-es tesztelés megkezdése előtt indul az autóbemutatók hulláma, a jelenlegi információk szerint a Toro Rosso lesz az első istálló, ami mutat valamit a 2019-es autójáról, február 11-én, majd másnap jön az új Renault, a mezőny egyik nagyágyúja, a Mercedes pedig február 13-át lőtte be az új modell, a W10 leleplezésére.

A világbajnoki címvédő a tavalyi szezonhoz hasonlóan ismét a bejáratással kezdi majd a napját, de közleményükben leszögezték, hogy az zárt körű lesz, és a nap során a csapat ad majd ki digitális tartalmakat az autóról, bemutató rendezvényről egyelőre nem szóltak. Amennyiben ez így alakul, az lehetőséget ad a Mercedesnek, hogy az „éles” autójukat csak a teszten mutassák meg igazán.

Érkezik az új Mercedes is Forrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

Jelenlegi formájában a Mercedes a 2010-es szezontól vesz részt ismét a Forma-1-ben, eleinte nem voltak kifejezetten sikeresek, de az új turbókorszak 2014-es kezdete óta minden egyéni és konstruktőri világbajnokságot megnyertek, bár az utóbbi két szezon során a verseny kezdett élessé válni a Ferrarival.

Az idén új aerodinamikai szabályok lépnek életbe, ezek alaposan megváltoztatják az autók első és hátsó szárnyait, így van ok a titkolózásra.

A Force India szintén 13-án tart bemutatót, ők viszont elsőre csak a csapat új nevét és arculatát tárják a világ elé, a McLaren 14-én, Valentin-napon jelentkezik az MCL34-gyel, a Sauber pedig ezen a napon járatja be a C34-est Fioranóban, a Ferrari tesztpályáján. Az eddig ismert utolsó bemutató időpontja a Ferrarié, ők február 15-én, pénteken mutatják be az új modellt.

Az is kiderült már, hogy a Ferrari a tavalyi szezonhoz hasonlóan ismét kibérelte a barcelonai pályát, hogy bejárassák az új autójukat. Egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az új típusnév, de az Autosprint szerint SF-90 lehet a megfejtés, és arra számítanak, hogy az autó a korábbiaknál vörösebb lesz.

A vörösebb árnyalat összhangban lenne a Ducati MotoGP-csapatának idei megjelenésével,

ami szintén felvette a főszponzor, a Philip Morris marketingkampányának nevét, a Mission Winnow-t, ahogy ezt az idei szezontól a Ferrari is megteszi.