Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas nagyon élvezte élete első raliversenyét, a teljesítménye pedig annyira meggyőzte a csapatát, hogy a jövőben szívesen folytatnák vele az együttműködést.

Nagyon úgy tűnik, hogy nem csak egyszeri kaland volt Valtteri Bottas ralis kiruccanása, a Mercedes versenyzője a jövőben további versenyeken vehet részt. Az Arctic Lapland Rallyn, élete első raliversenyén a finn pilóta lenyűgőzte a vele együtt dolgozó mérnököket, valamint az M-Sport csapatfőnökét is, aki szerint figyelemreméltó volt az F1-es versenyző vezetési technikája. Arra a kérdésre, hogy a jövőben láthatjuk-e még raliautóban, Bottas mosolyogva csak annyit felelt: garantáltan nem ez volt az utolsó ralija.

Bottasnak sötétben is kellett versenyeznie, ami tovább nehezítette a dolgát Forrás: Sara Oinas

A finn ralibajnokság nyitófutamán egy Ford Fiesta WRC-vel az összetett 5. helyén záró, egy szakaszt is nyerő Bottas

hiba nélkül teljesítette a rutinos raliversenyzők számára is nehéz szakaszokat, amivel kivívta az M-Sport csapat mérnökeinek csodálatát.

„Ahogy arra egy Forma-1-es pilóta esetében számít az ember, a sebessége miatt nem kellett aggódni, a technikája a fák között azonban nagyon jó volt, úgy tűnt, élvezi a dolgot – nyilatkozta az Autosportnak a csapatfőnök Rich Millener.

A WRC-s srácok amint érzik a tapadást, tövig nyomják a gázpedált, egy Forma-1-es autóban az ember azonban egyfolytában a tapadást keresi, így nem mindig ad egyből padlógázt. Jól teljesített. Az ötödik helyezés nem rossz egy WRC-autóval, amit korábban nem vezetett, egy csapatban, amellyel korábban nem dolgozott együtt, egy navigátorral, akit nem ismer és először olvas neki itinert, mindezt mínusz 30 fokban."

Helyenként 200 fölött repesztett a Ford Fiestával a Mercedes pilótája Forrás: Sara Oinas

A Mercedes F1-es pilótája saját elmondása szerint is nagyon élvezte a ralizást, amiben nagyjából semmilyen hasonlóságot nem talált a Forma-1-gyel. „Négy kerék, motor, és kormány. Ennyi a hasonlóság, vezetési szempontból eléggé messze van a kettő, a ralihoz teljesen más vezetési stílus kell – mondta az Autosportnak. – Nagyon szórakoztató, rengeteg a változó ebben a sportban, mások a szakaszok, a tapadás egyik kanyarról a másikra változik, ezt még szoknom kell. Az egész verseny nagyszerű volt, nagy kihívást jelentett, minden szakasz eléggé trükkös volt, ugyanakkor nagyon élvezetes is. Szupergyorsak voltak, sokszor 200 km/h fölött mentünk a fák között, ami elég klassz."

Bottasnak még az utolsó szakasz után az autóban ülve feltették a kérdést, hogy a jövőben is fog-e ralizni.

– mondta.

Rich Millener is szeretné folytatni a közös munkát a finnel, ami az F1-es versenynaptár zsúfoltsága miatt egyáltalán nem lesz egyszerű. „Remélem, hogy láthatom még az autónkban, jót tenne a sportnak és izgalmas ralizni látni egy F1-es pilótát. Ha lenne rá lehetőség, szeretnénk egy tesztet összehozni vele Nagy-Britanniában, a naptára azonban nagyon-nagyon sűrű."

Nemsokára már a Mercedes idei autóját fogja terelgetni Forrás: Picture-Alliance/AFP

Február 18-án kezdetét veszi az első szezon előtti teszt, Bottasnak azonban már pár nappal korábban, a Mercedes W10-es bejáratása alatt is lesz teendője bőven, nem sokáig pihenhet már tehát.

A felkészüléssel szerinte jól haladnak az új szezonra.

„Januárban is voltam már a gyárban, minden izgalmasnak tűnik a szabályváltozásokkal. Mint általában ilyenkor, az embernek gőze sincs, hogy a többi csapat hol tart, úgy gondoljuk, hogy jó a fejlesztési irányunk, de hogy így van-e, az csak a teszteken és az első versenyen fog bebizonyosodni."