A Ferrarinál az ember rocksztárrá válik, csak Schumacher ne lett volna

Forma-1, Eddie Irvine, Michael Schumacher, Scuderia Ferrari, Monacói Nagydíj 1999
German Ferrari driver Michael Schumacher (L) drinks champagne with his Irish teammate Eddie Irvine, 16 May 1999 after winning the 57th Monaco Formula One Grand Prix. He becomes the all-time Ferrari leader in 16 victories (Niki Lauda had 15 for Ferrari). Eddie Irvine finished 2nd. (ELECTRONIC IMAGE) (Photo by PATRICK HERTZOG / AFP)
Vágólapra másolva!
Eddie Irvine 1999-ben a világbajnoki cím kapujában állt, de nem bánja, hogy lemaradt a végső győzelemről, akkor sem, ha a Ferrari nem állt mögé.

A ’90-es évek második felében Michael Schumachert szemelték ki a Ferrarinál arra, hogy az ő vezetésével visszaszerezzék az egyéni világbajnoki címet a maranellói istállónak, a gépezetbe azonban homokszem került, amikor a német pilóta váratlanul kettős lábtörést szenvedett az 1999-es Brit Nagydíjon, és kénytelen volt hónapokat pihenővel tölteni.

Ekkor a Ferrari éllovasa Schumacher csapattársa, Eddie Irvine lett, aki meglepetésre sokáig vezette a világbajnokságot a gyorsabb autóval rendelkező, de csetlő-botló McLaren és Mika Häkkinen ellen. A végén azonban hiába állt be Schumacher is vízhordónak a Malajziai Nagydíjra, Häkkinen és a McLaren duplázni tudott. Irvine a szezon végén a Jaguarhoz igazolt, de nem bánja, hogy így alakult az 1999-es év.

A Brit Nagydíj előtt pár héttel Monacóban még Schumacher ünnepelhetett győzelmet Forrás: AFP/Patrick Hertzog

„Az nagy szívás volt – viccelődött Irvine a BBC-nek arról, hogy Schumacher ült a másik Ferrariban. – Bárki más lett volna a csapattársam, az elég jó lett volna nekem. Schumacheren kívül szerintem nem voltak sokan, akik jobbak voltak nálam, de Schumacher egyszerűen egy külön világ volt” – nyilatkozta az ír expilóta.

„Az ember túlnő egy sportoló szerepén, olyan lesz, mint egy rocksztár. Hatalmas erő, ha összekötnek a Ferrari nevével, ez bizonyos mértékben megrészegítő. Ha Olaszországban vagyok, még manapság is sok helyen ingyen eszem-iszom. Egy dolog Forma-1-es pilótának lenni, a Ferrarinál vezetni tízszer akkora dolog.”

Irvine eleinte profitált a McLaren hibáiból, az Osztrák Nagydíjat David Coulthard előtt nyerte meg, miután a skót pilóta kiforgatta a vb-címre hajtó Mika Häkkinent Forrás: AFP/Patrick Hertzog

Irvine-ra 1999-ben rámosolygott a szerencse, hiszen Schumachert félreállította a silverstone-i balesete. Addig mindössze egy futamot, az 1999-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjat nyerte meg szintén kedvező körülmények közepette, utána viszont rögtön győzött a Brit Nagydíj után következő osztrák és német futamon, miközben Häkkinen mindkét versenyen balszerencsés volt.

– emlékezett vissza Irvine. – Leálltak a fejlesztéssel, és a következő évi autót tették be a szélcsatornába. A McLaren autója jobb, gyorsabb volt a miénknél. Nem tudtuk, hogy a körülmények később kedveznek majd nekünk. Feltettünk néhány 2000-es fejlesztést az 1999-es autóra, így előreléptünk a teljesítmény terén.”

A szezon végén, Malajziában Schumacher is ajándékba adott egy győzelmet Irvine-nak, de ez sem volt elég a végső sikerhez Forrás: AFP/Emmanuel Dunand

„Üzleti döntést kellett hozniuk. Engem is beleértve mindenki azt mondta volna, hogy Irvine nem tud nyerni az 1999-es Ferrarival, mert a McLaren abban az évben körönként egy másodperccel gyorsabb volt. Tudták, hogy Michael a következő évre visszajön, ő a szupersztár, és ez így teljesen észszerű volt” – nyilatkozta.

Irvine ennek ellenére nem bánja, hogy így alakultak a dolgok, szerinte az élete nem is lehetne jobb a mostani időszaknál.

„Nyilván, jó lenne világbajnoknak lenni, de vannak világbajnokok, akiknél tudom, hogy jobb vagyok, és akadnak nálam jobbak, akik szintén nem lettek világbajnokok. Az én életem viszont jó, nincs okom panaszra” – mondta az ír expilóta, aki a versenyzés utáni éveiben ingatlanbefektetésekkel jelentős vagyonra tett szert.