Társoldalunk:

Szinte még gyerekek, de már a motorsport csúcsára értek

2019.02.06. 10:27

Charles Leclerc

Életkor a szezonnyitó napján: 21 év 152 nap
Csapat: Ferrari
Rajtszám: 16
F1-es nagydíjrajtok száma: 21

Minden idők második legfiatalabb Ferrari-pilótája

Amennyiben Pierre Gasly előléptetését korainak tartja a Red Bull, akkor mit szóljon Leclerc, aki még Gasylnál is kevesebb futammal a háta mögött érkezett meg az F1 történetének legnagyobb múltú csapatához.

A Scuderia történetének második legfiatalabb pilótája (Ricardo Rodríguez 1961-ben még nála is fiatalabban vezetett a vörösöknek) mindössze egyetlen, Saubernél eltöltött tanulóév után kapta meg a feladatot, hogy felvegye a kesztyűt a négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel,

és méltóképpen pótolja a vele helyet cserélő Kimi Räikkönent. Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke szerint egy fiatal versenyzőnek az autó vezetése jelenti a legkönnyebb feladatot, és valójában az azon kívüli tényezők, mint a csapattagok számának ugrásszerű növekedése, a médiafigyelem fokozódása, és az ehhez hasonlók tudják a leginkább elterelni a figyelmét. Nos, ha utóbbira van, ahol extrán fel kell készülni, az pont a Ferrari.

A Saubernél megmutatta a tehetségét, a Ferrari azonban teljesen más dió leszForrás: DPPI/Florent Gooden

Hogy mentálisan Leclerc képes lesz-e megbirkózni az elé támasztott elvárásokkal, az a múltját ismerve valószínűnek tűnik. Nem elég, hogy 2015-ben Jules Bianchi személyében elveszítette gyerekkori barátját, mentorát, egyben keresztapját, 2017-ben hosszú betegség után édesapja is meghalt. Hervé Leclerc-ről a 2016-os szezon végén derült ki, hogy beteg, abban az évben, amelyben fiát a Ferrari felvette a juniorprogramjába. Végül 2017 tavaszán, az Azerbajdzsáni Nagydíj előtt két nappal távozott. Leclerc egy interjúban felidézte, hogy teljesen máshol járt fejben Bakuba érkezve, ott azonban tudta, hogy a versenyzésre kell koncentrálnia, mert édesapja is azt szeretné.

A semmiből, pár szenvedős szabadedzés után megszerezte a pole-t, hosszú ideje akkor történt meg vele először, hogy sírt valami miatt. Végül mindkét versenyt megnyerte, jóllehet egyik győzelmét egy büntetéssel elvették tőle, és hátrasorolták a második helyre. Karrierje legnehezebb időszakán ment keresztül, ami más emberré tette. Sokkal érettebbé váltam, azután teljesen másképp láttam a dolgokat. Ugyanúgy érzem a nyomást, de az húszszor kisebb lett. Teljesen más perspektívából szemlélem az életet, mert az ember ilyenkor rájön, hogy mik az igazán fontos dolgok. Emberként változtatott meg az az időszak” – nyilatkozta az Independentnek.

2017-ben a Hungaroringen is vezette a FerraritForrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

A 2010-es szezon végén a néhai Jules Bianchi volt az, aki meggyőzte akkori menedzserét, Nicholas Todtot, hogy karolja fel őt.

Ez kulcsfontosságú volt, mert családja kezdett kifogyni a pénzből, ha Bianchi nem jár közben, fel kellett volna hagynia a versenyzéssel.

Tavalyi F1-es bemutatkozása előtt ő lett az első versenyző, akinek egymást követő évben sikerült megnyernie a GP3-at, majd a Forma-2-t is, a száguldó cirkusz azonban eleinte rajta is kifogott. A döcögős szezonkezdet után Azerbajdzsánban megszerezte első pontjait, onnan pedig nem volt megállás, szenzációs évet teljesített. A Ferrari végül a Szingapúri Nagydíj előtt jelentette be, hogy az idei szezontól ő váltja Kimi Räikkönent. Noha még csak 21 F1-es futam van a háta mögött, a vörösökkel már évek óta kapcsolatban van, bemutatkozása előtt is többször tesztelte a Ferrari aktuális autóját. Menedzsere, Nicholas Todt szerint készen áll a kihívásra azért, mert már a száguldó cirkuszba is felkészülten érkezett, végigjárta a ranglétrát, nem siettek el vele semmit. „Amit mi csináltunk Charles-lal, a karrierjével a juniorszériákban, szerintem a helyes döntéseket hoztuk” – mondta Todt.

Tavaly az Abu-dzabi teszten először körözött a Ferrarival a vörösök főállású pilótájakéntForrás: Motorsport Images/Jean Petin

„Talán egy évvel hamarabb is bekerülhetett volna az F1-be, de ha az ember hisz valamiben, akkor nincs értelme kapkodni. Az emberek néha ezt teszik, mert úgy érzik, hogy különben lemaradnak. Charles-nak lehetősége volt felkészülten érkezni a Forma-1-be, és remélhetőleg lehetősége lesz olyan sokáig maradni, ameddig csak lehetséges. Nem ismeretlen terepre megy, mivel mostanra már több mint 3 éve tagja a Ferrarinak. Nem olyan, mintha egy új csapathoz menne, a Ferrarinál pedig tudják, hogy miként védjék meg a versenyzőiket.”

Cikkünk következő oldalán George Russellről, a Williams 21 éves pilótájáról olvashat!