Társoldalunk:

Bemutatták az idei F1-es gumik jelöléseit

2019.02.06. 08:55

A Pirelli az idén hét helyett öt keveréket bocsát a mezőny rendelkezésére, de ezeket csak háromféle színnel jelölik. Megmutatták, hogyan lehet majd megkülönböztetni a keverékeket.

Az FIA kérésére a Pirelli egyszerűsítette a különböző gumik színezését, így az idei szezontól minden versenyhétvégén lágy, közepes és kemény abroncsokról beszélhetünk majd. Ez önmagában valóban könnyebb lenne, de a tavalyi hét keverékből öt megmarad, ezek közül választják ki minden hétvégére az adott három típust.

A Pirelli az F1-es tesztelés előtt bejelentette, hogy a barcelonai felkészülésre mind az öt keveréket elviszik, és a leglágyabb (C1), valamint a legkeményebb (C5) keverékről elhagyják a csíkot a feliratok között.

Megint variáltak a gumikkalForrás: Zak Mauger / LAT Images/Motorsport Images

Vagyis, a fehér színű C1-C2 lesz a két legkeményebb keverék, a sárga C3-as a közepes, a piros C4-C5 pedig a lágy, valamint a leglágyabb változat. Ezt álló helyzetben meg lehet majd figyelni, mozgás közben viszont aligha, szerencsénkre a futamokon nem várható, hogy egyszerre kétféle keveréket használjanak majd egy adott színből.

Normális esetben minden versenyen csak három színt fogunk látni, úgyhogy a teszten is három színt használunk majd 

– nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője. – Azzal viszont biztosra akarunk menni, hogy az emberek meg tudják különböztetni a keverékeket, ennek eredményeként a legkeményebb és a leglágyabb gumikat nem látjuk el csíkokkal. A szezonközi teszteken is ezt követjük majd.

A legkeményebb és a leglágyabb gumin nem lesz csíkForrás: Pirelli

Isola a Racefansnek elárulta, letettek arról, hogy a keverékek lágyításával kikényszerítsenek több kerékcserét a versenyeken, mert a csapatok a tempó mérséklésével már tavaly is inkább elkerülték a plusz bokszkiállásokat, hogy ne kelljen nekik a mezőnyben előzgetniük. A Pirelli ezért beletörődött, hogy az idén is sok lesz az egykiállásos verseny, de legalább a pilóták bátrabban hajthatnak.

Az idén üzemanyagból is öt kilóval többet lehet használni, így azokon a pályákon is jobban lehet majd nyomni, ahol eddig az üzemanyag szűkös volt” 

– ígérte Isola. – A Forma-1 esetében minden szempontot figyelembe kell venni, nem lehet csak fogni a gumikat, és csupán azokkal foglalkozni, ez hiba lenne. Meg kell nézni az egész csomagot, egyeztetni az FIA-val, a FOM-mal, és közösen megoldásokat találni. Ha csak a gumikkal foglalkoznánk, az rossz hozzáállás lenne.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK