Legalább 2023-ig lesz Azerbajdzsáni Nagydíj

Forma-1, Azerbajdzsáni Nagydíj, rajt 2018
Start of the race. VETTEL Sebastian (ger), Scuderia Ferrari SF71H, HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG F1 Petronas GP W09 Hybrid EQ Power+, action during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Europe in Azerbaijan from April 26 to 29 in Baku - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az eseménydús, sokszor a szezon egyik legjobb futamát hozó Azerbajdzsáni Nagydíj eredeti szerződésének lejárta előtt egy évvel további három éves kontraktust írt alá a Forma-1-gyel.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj lett az első az idén, amely meghosszabbította szerződését az F1-gyel. A versenynaptárba 2016-ban még Európa Nagydíjként bekerülő helyszín azóta rendre az év egyik legjobb versenyét szolgáltatja, ezt a jó szokását pedig legalább 2023-ig megtarthatja, a Liberty Mediával meghosszabbított kontraktus értelmében ugyanis legalább eddig a száguldó cirkusz része marad. Eközben az 21-ből 16 versenyrendezőt tömörítő FOPA tovább ráncigálja Chase Carey bajszát.

Az izgalmakra nem szokott panasz lenni Bakuban Forrás: DPPI/Florent Gooden

A bakui pálya szerződése eredetileg 2020 végén járt volna le, a szezon általában egyik legkiszámíthatatlanabb futamát produkáló aszfaltcsík szerelmeseinek azonban nem kellett addig izgulniuk,

a Formula One Management-tel eredetileg öt évre szóló szerződést ugyanis most három évvel meghosszabbították, így 2023-ig biztosan lesz futam a szélvészgyors utcai pályán.

„Elégedettek vagyunk, hogy megújítottuk ezt a szerződést, ami miatt az Azerbajdzsáni Nagydíj a következő években is ott lesz a versenynaptárban” – mondta Chase Carey egy Bakuban rendezett konferencián, amelyen aláírták a szerződéshosszabbítást.

Az Azerbajdzsáni Köztársaság kiváló fogadtatást biztosít mindenkinek a Forma-1-ben, Baku gyönyörű városa pedig elképesztő hátteret ad a világ legnagyszerűbb motorsport-eseményének."

A bakui verseny az egyetlen olyan futam volt az elmúlt két évben, amelyen a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzőin kívül más csapat pilótája is dobogóra állhatott,

Sergio Pérez tavaly a harmadik lett a Force Indiával, egy évvel előtte pedig Lance Strollnak jött össze a dobogó a Williamsszel.

A két Red Bull tavalyi ütközése egyből bekerült az F1 klasszikusai közé

Az azeri szervezők azért is örülhetnek az új szerződésnek, mert jelenleg

négy olyan helyszín (Silverstone, Monza, Hockenheim és Barcelona) is szerepel a versenynaptárban, amelynek nemhogy 2020 utánra, de már jövőre sincs szerződése.

„Igazán büszke nap ez számunkra. Az elmúlt pár évben a bakui emberek egy álma vált valóra, ahogy a versenyünk egy egyszerű ötletből az F1-es történelem egyik legdrámaibb és legizgalmasabb helyszíne lett.

– mondta Azad Rahimov, az Azerbajdzsáni Köztársaság ifjúsági és sportminisztere. – Ez a szerződés lehetővé teszi, hogy maximalizáljuk a bevételeinket a szurkolók megnövekedett bevonásával, és egy vadonatúj szponzori megközelítéssel, amellyel összeköthetjük a helyi és regionális üzleteinket az F1 globális platformjával. Ezekkel az izgalmas lehetőségekkel soha nem volt kérdés a szerződésünk meghosszabbítása, el vagyunk ragadtatva, hogy még legalább öt évig ebben a gyönyörű sportban maradunk."

Az idei Azerbajdzsáni Nagydíjat április 28-án rendezik.

Tovább tart a Liberty és a FOPA harca

Nemrég a 16 futam rendezőjét tömörítő Forma-1-es Promóterek Szövetsége (FOPA) élesen kritizálta a Liberty Mediát, mondván nem jó irányba halad velük a Forma-1. Mint általában, ez a vita is a pénzről szól, a promóterek sokallják a rendezési díjat, valamint szúrja a szemüket, hogy a leendő Miami Nagydíj komoly engedményeket kapott ezen a téren. A FOPA tagjai a Pitpass.com értesülései szerint most azt a módszert találták ki a költségeik csökkentésére, hogy közös biztosítást kötöttek a versenyükre összesen 1,6 milliárd font értékben.

A sportbírókkal történő esetleges baleseteket is a nagydíjak biztosítása fedezi Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az F1-nek megvan a saját maga éves biztosítása az összes versenyre, emellett azonban kötelezi a promótereket is biztosítás megkötésére személyi sérülés, vagy anyagi kár esetére a versenyhétvége alatt, illetve a pálya előkészítési és bontási munkálatainak idejére. Ezt a biztosítást eddig minden nagydíj külön kötötte meg, ami így egy vagyonba került, a FOPA-ban tömörülő promóterek azonban előálltak az ötlettel, hogy ha lényegében ugyanazt a biztosítást egyszerre kötik meg, azzal jelentős összeget spórolhatnak.