Azonnali hatállyal pihenőre ment a Williams technikai igazgatója

Forma-1, Paddy Lowe, Williams Racing, Barcelona teszt 7. nap
Paddy Lowe (GBR) Williams Racing Chief Technical Officer with the media. Formula One Testing, Day 3, Thursday 28th February 2019. Barcelona, Spain.
Vágólapra másolva!
Egy héttel az idei F1-es szezon kezdete előtt szabadságra ment Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója. A brit szakember irányítása alatt késett a csapat idei autójának megépítése.

Hivatalosan személyes okokra hivatkozva azonnali hatállyal szabadságra ment Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója, mindössze bő egy héttel az idei F1-es világbajnokság rajtja előtt, adta hírül a Racefans, az értesülést a csapat szóvivője is megerősítette. A csapat a „leave of absence” terminust használta, ami rendkívüli eseteket jelöl, nem a rendes szabadságot fedi.

Lowe helyzete különleges, mert 2017 elején, amikor a világbajnoki címvédő Mercedestől csatlakozott a Williamshez, az igazgatótanács tagja is lett. Ebből következően a brit szakember esetleges távozása, menesztése vagy leváltása bonyolultabb folyamat az alkalmazotti jogviszonyokhoz képest.

Paddy Lowe jövője ködbe burkolózik Forrás: Williams Racing/Williams Racing/Williams Racing

A Williams csapatként 1977-től, konstruktőrként 1978-tól versenyez az F1-ben, az idén várhatóan történetük legsúlyosabb válságát élik majd meg, miután az FW42-es kódjelű autó nem készült el időre, a rendelkezésre álló nyolcból az első két és fél napig nem tudott pályára lépni, majd láthatóan a leglassabb autónak bizonyult a tesztelés során, ezt George Russell is megerősítette.

Claire Williams csapatfőnök-helyettes leszögezte, hogy az autó késése nem külső beszállítók és nem is pénzhiány miatt alakult ki, később az FIA visszadobta az első futóművük kialakítását is.

Rutinos pilótájuk, a nyolc év után visszatérő Robert Kubica úgy vélte, csak 20%-os készültségben várja az Ausztrál Nagydíjat, mivel az autó késett, és alkatrészhiány miatt a maradék napokon sem tudott megfelelően dolgozni az FW42-es megismerésén és finomhangolásán. Hozzátette, még Ausztráliában is tesztelni fognak, ez sem segített a brit szakember már addig sem fényes helyzetén.

Az FW42-es nem győztes autónak született Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Lowe 2017 elején tért vissza a Williamshez, ahol a ’90-es évek elején részt vett az évtized egyik legnagyobb innovációja, az aktív felfüggesztés megalkotásában, nem titkoltan azzal a céllal, hogy az istállót az élmezőny felé mozdítsa el a világbajnoki címeket sorra nyerő Mercedesnél szerzett tapasztalatai segítségével. A visszatérése óta

távozott a csapattól Ed Wood főtervező, Dirk de Beer aerodinamikai részlegvezető, Rob Smedley vezető versenymérnök, valamint a komoly anyagi forrásokkal rendelkező Lance Stroll is.

A Williams 2012-ben nyert utoljára F1-es futamot, 2014-ben, az új turbókorszak kezdetén a konstruktőri világbajnokság 3. helyét érték el, elsősorban a Mercedes-motornak köszönhetően, de ezt az eredményt a következő évben is meg tudták ismételni. 2016-ban és 2017-ben már csak az 5. hely jött össze, tavaly pedig az utolsó, 10. helyen zártak, már Lowe irányítása alatt.

A csapat egyelőre nem közölte, hogy Lowe távollétében ki lesz a rangidős technikai szakember, és arról sem nyilatkoztak, hogy mi a tervük a helyzet kezelése érdekében.