Társoldalunk:

Kínára szánt fejlesztéseket is bevet a Red Bull az idénynyitón

2019.03.12. 13:48

Adrian Newey nyomására a Red Bull eredetileg Kínára szánt fejlesztéseket is elvitt Ausztráliába. Helmut Marko szerint önerőből is képesek futamokat nyerni.

Nagy reményekkel készül a Red Bull az idénynyitó Ausztrál Nagydíjra, mivel Helmut Marko szerint a „teljesen motivált” technikai igazgatójuk, Adrian Newey átnyomta a gyáron, hogy elkészüljenek eredetileg Kínára szánt fejlesztések, amelyek így már az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is bevethetők lesznek.

A Red Bull menedzsmentjét tavaly sokan bolondnak tartották, mert leszerződtek az akkor még bukdácsoló Hondával, de Marko kijelentette, az idei RB15-ös a legjobb autó, amit valaha készítettek, és ehhez az erőforrásra is szükség volt. A csapat az elmúlt 12 év során a Renault motorjait használta, az összes győzelmüket a francia gyártóval érték el.

Még gyorsabb lehet a Red Bull-HondaForrás: AFP/Lluis Gene

„Az optimizmusunk nem megalapozatlan. Úgy látom, egy versenytáv alatt a Ferrari mögött, de a Mercedes előtt vagyunk – jelentette ki a Servus TV-n. – Az RB15 kétségtelenül a legjobb és legdrágább autó a Red Bull Racing történetében, ha a hatékonyságot és az alkatrészek technikai tökéletességét vesszük alapul. Minden munkatársunk meggyőződéssel dolgozott rajta.

Most ismét sínre kerültünk, új lehetőségünk nyílik, hogy önerőből is győzelmekre hajtsunk.”  

A Honda eredetileg a McLaren partnereként tért vissza az F1-be, de három szezon alatt semmire sem jutottak egymással. A wokingiak korábbi csapatfőnöke, Ron Dennis kizárta, hogy a japán gyártó más csapatnak is szállítson motort, amikor viszont Dennis utódai eltanácsolták a Hondát, a Toro Rossón keresztül a Red Bull lecsapott a lehetőségre.

Győzelmekre hajtanakForrás: Dan Istitene/Getty Images

A japán erőforrás tavaly még gondokkal küzdött, ez meglátszott a Toro Rosso teljesítményén is, de eddig mindkét fél türelmesnek bizonyult, és a Red Bull elégedett volt az előrelépésekkel, ez tette lehetővé, hogy kiadják a Renault útját. Marko szerint közösen akár nagy célokat is kitűzhetnek.

„Sok negatív hangot hallottunk arról, hogy a Honda nem tud majd [egy rendes motort] összehozni, de még sohasem voltak ennyire hibamentes tesztnapjaink – jelentette ki. – Ha több lóerővel gazdálkodhatunk, logikus, hogy várakozásokkal tekinthetünk az idei év elébe. Tavaly négy győzelmet értünk el, az idén öt valószerű, remélem, még több is!”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK